به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرهنگسرای سرو، گشتاسب شهیدی آملی هنرمند خودآموخته، بازنشسته کانون هنری ارتش، 25 دی 1317 در اسپه کلا آمل متولد شد و سال1343 در آمل ازدواج کرده و ماحصل آن چهار فرزند(2دختر و 2پسر) و 9 نوه است.
اگر تاکنون از حوالی پیچ شمیران تهران و مشخصا از خیابان روشندلان گذشته باشید، حتی اگر سال‌ها پیش یا عبوری گذرا بوده باشد، تردیدی ندارم که تصویر یک مغازه در خاطرتان مانده، مغازه‌ای که هیچ شباهتی با مغازه‌های معمول ندارد، زیر زمینی دو طبقه با طاق‌های ضربی آجری. نام مغازه نیز عجیب و سوال‌برانگیز است: «موزه هنرهای ماندگار» و همزمان بر سردر آن این شعر خودنمایی می‌کند:«این زیرزمینی است که در روی زمین نیست / در روی زمین بهتر از این زیرزمین نیست، فریاد و هیاهو همه در روی زمین است / اینجا که رسیدی خبر از روی زمین نیست»، این مکان متعلق به شهیدی آملی است.
به قول خودش به دنیا آمده تا هنروری کند، نقاشی کند، خط بنویسد، مجسمه بسازد، شعر بگوید و بیشتر از هر چیز، مهربانی بفروشد. روی چوب خوشنویسی می‌کند، روی چوب نقاشی می‌کند. با چوب مجسمه می‌تراشد و از تراشه‌های چوب، میز و تابلو می‌سازد. عصاهایی که تراشیده حقیقتا جذاب و دیدنی هستند و اینها فقط گوشه ای از هنرنمایی اوست. می‌گوید به بوی چوب معتادم و محال است شغل چوب‌فروشی را با طلافروشی معاوضه کنم!
بیش از چهل و پنج سال را در این زیرزمین با ایمان و عشقی ستودنی، مشغول آفرینش بوده بی آنکه از کسی، نهاد و جشنواره‌ای انتظار توجه و نگاهی را داشته باشد. آنقدر سرگرم هنر خود است که هیچ توقعی را در خیال نپرورانده است.
جشن زاد روز 80سالگی شهیدی آملی و نمایشگاه آثار این هنرمند روز جمعه 21 دی ماه ساعت 17 تا 20 با مشارکت فرهنگسرای سرو، موزه امام علی (ع) و نشریه تندیس با حضور دوستداران فرهنگ و هنر در نگارخانه فرهنگسرای سرو برگزار می شود.
علاقه مندان برای دیدن نمایشگاه آثار این هنرمند می‌توانند تا 30 دی به فرهنگسرای سرو به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، بالاتر از بوستان ساعی، کوی ساعی دوم مراجعه کنند.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.