به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ، امروز معاون سازمان میراث فرهنگی، معاون دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران و جمعی از استادان این دانشگاه با پیروز حناچی رکاب زدند.
وی در حاشیه دوچرخه سواری در قالب کمپین سه شنبه های بدون خودرو درباره اینکه بسیاری از شهروندان به دلیل فقدان مسیر امن از دوچرخه سواری سرباز می زنند اظهارداشت: تاکنون راه هایی انتخاب شده که مسیر دوچرخه دارد و اگر جمعیت دوچرخه سوار به مرور زیاد شود این فضا امن تر خواهد شد.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید متقاضی دوچرخه سواری وجود داشته باشد تا بخشی از فضای شهر به این موضوع اختصاص یابد.
وی همچنین درباره برنامه شهرداری تهران برای ارزان کردن قیمت دوچرخه افزود: دوچرخه غیربرقی چندان گران نیست و قیمت آن بین یک و نیم تا دو میلیون تومان است؛ با این وجود، تلاش می کنیم شرایطی فراهم شود تا دوچرخه ها با قیمت ارزان تر در اختیار مردم قرار بگیرند.
به گفته حناچی شرکت های دوچرخه سازی نیز آمادگی دارند تا به صورت قسطی دوچرخه در اختیار شهروندان قرار دهند.
شهردار تهران تصریح کرد: قول یارانه نمی دهم اما سعی می کنیم شرایطی را فراهم شود تا دوچرخه ها ارزان تر در اختیار مردم قرار بگیرند.
وی در مورد فعالیت ایستگاه های دوچرخه نیز گفت: 2 ایستگاه به صورت آزمایشی در مناطق 2 و 6 فعال است و در صورت دریافت بازخورد مثبت این طرح را توسعه خواهند یافت.
پیروز حناچی 6 آذر ماه امسال و زمانی که سرپرست شهرداری تهران بود به طور رسمی اعلام کرد به سه شنبه های بدون خودرو پیوسته است.
وی در یک ماه و نیم گذشته هر سه شنبه با وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد و مدیران شهری را نیز به این کار تشویق کرده است.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.