بهمن خطیبی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم و مسئولان شهرستان قرچک از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی، تسریع اجرای طرح های راه آهن از جمله زیرگذرها و روگذر راه آهن و نیز احداث ایستگاه های قطار شهری است که این مهم با اجرای طرح بهسازی دو ایستگاه قطار شهری که مردم همه روزه برای سوار و پیاده شدن قطار از آن استفاده می کنند، عملیاتی شد.
وی گفت : در جلسه مشترک مسئولان شهرستان قرچک با مدیرکل خط و سازه های فنی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ، موضوع احداث ایستگاه های قطار شهری به عنوان یکی از مطالبات مردم شهرستان مطرح و به سازی ایستگاه های موجود در شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
خطیبی اظهار داشت : راه آهن سراسری تهران – مشهد و قطار شهری تهران – قرچک – ورامین در بخش های جنوبی ، محورهای روستایی شهرستان را قطع می کند که در دو مسیر محمدآباد و ولی آباد ایستگاه سوزن بانی مستقر شده و خودروها از روی ریل راه آهن عبور کرده و در سه زیرگذر ، خودروها از زیر راه آهن به سمت مقصد حرکت می کنند.
وی تصریح کرد: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به منظور سهولت تردد از تقاطع های ایجاد شده راه آهن با مسیرهای دسترسی محلی قرچک ، پیشنهاداتی برای اجرای زیرگذرو روگذر ارائه داده که قرار است نقشه این طرح ها جهت بررسی در اختیار مسئولان شهرستان قرچک قرار گیرد.
سرپرست فرمانداری قرچک گفت : در صورتی که اجرای طرح های راه آهن با توافقات و همکاری شهرداری و شورای اسلامی همراه باشد ، علاوه بر تأمین خواسته ها و نیازهای شهرستان ، سرعت اجرای عملیات های راه آهن را تسریع می بخشد.
پروژه قطار شهری تهران – قرچک – ورامین ، از مصوبات سفرهای استانی دولت هشتم به شهرستان های ورامین و قرچک است که پس از سال ها توقف ، از ابتدای دولت دهم آغاز به کار کرد و هم اکنون به عنوان قطار شهری در چندین نوبت مسافران شهرستان های جنوب شرق استان تهران را به پایتخت منتقل می کند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 // 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.