به گزارش روز یکشنبه ایرنا از مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، جام باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کودک و نوجوان، انس با کتاب و افزایش سرانه مطالعه این گروه از ابتدای پاییز امسال فعالیت خود را در این فرهنگسرا و کتابخانه‌های منطقه آغاز کرده است.
در این طرح، گروه‌های 12 نفره کودک و نوجوان زیر نظر مربیان، فعالیت گروهی خود را شکل داده و با معرفی و تهیه کتاب‌های مناسب کودک و نوجوان، جلسات گروهی خوانش و مبادله کتاب برگزار می‌شود، در هر جلسه و پس از خواندن یک کتاب، اعضای باشگاه پیرامون آن اثر گفت و گو و آن را داوری می‌کنند.
در پایان دوره نیز کتاب برتر از نگاه کودکان و نوجوانان عضو باشگاه، انتخاب شده و جایزه بچه‌های شهر طی مراسمی به نویسنده برگزیده اهدا خواهد شد.
باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان منطقه هشت در 6 کتابخانه این منطقه فعالیت می‌کند که تاکنون بیش از یکصد کودک و نوجوان، جذب این مجموعه شده‌ اند.
بر اساس این گزارش، باشگاه کتابخوانی کتابخانه دکتر شهیدی با نام «قاصدک»، 15 عضو فعال دارد و تاکنون هفت کتاب منتخب را مورد بررسی قرار داده، باشگاه کتابخوانی «آفتابگردون» در کتابخانه سلام با جذب 15 کودک در رده پیش‌دبستانی، سه کتاب مناسب برای این رده سنی را به صورت گروهی خوانش کرده است.
باشگاه کتابخوانی «بلوط‌» در کتابخانه شهربانو همراه با 20 کتا‌بخوان، چهار کتاب رده سنی نوجوان را مورد نقد و بررسی قرار داده است.
همچنین باشگاه کتابخوانی «شقایق» با جذب 20 عضو، فعالیت خود را در مقطع دبستان دنبال می‌کند و باشگاه کتابخوانی «شکوفه‌های گلبرگ» نیز همراه با 15 کتابخوان فعال، جلسات خوانش و مبادله کتاب را برگزار می‌کند.
در نهایت، باشگاه کتابخوانی «انارمک» در کتابخانه فرزانگان با بیش از 20 عضو فعال به دنبال انتخاب بهترین کتاب برگزیده است.
علاقه‌مندان برای پیوستن به باشگاه‌های کتابخوانی منطقه هشت و شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی می‌توانند به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان مراجعه و یا با شماره تلفن 77819468 تماس حاصل کنند.
تهرام/7245//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.