به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام گفت: فناوری «ونگارد» یکی از تمهیدات کاهنده ارتعاش است که می‌تواند در زمان بهره‌برداری و در حین عبور قطار، میزان ارتعاشات را به میزان 25 دسی بل کاهش دهد.
وی ادامه داد: خط 6 مترو از مجاورت بیمارستان قلب و شریعتی عبور می‌کند و انتقال ارتعاشات مترو در زمان بهره‌برداری و عبور قطار ممکن بود روی دستگاه های حساس بیمارستان اثر گذار باشد به همین منظور برای نخستین‌ بار در عملیات روسازی و ریل‌گذاری مترو در زیر این بیمارستان‌ها از این فناوری استفاده شد تا امواج ارتعاشی کمتری را منتقل کند.
امام گفت: برای دستگاه‌های موجود در بیمارستان‌ها حد مجاز ارتعاش طبق استاندارد، حداکثر 65 دسی بل باید باشد که از طریق ونگارد میزان ارتعاش به 25 دسی بل رسیده است.
وی ضمن اشاره به شعار شهردار تهران مبنی بر 'تهران شهری برای همه'، گفت: در همین راستا تلاش داریم تا مسایل و ملاحظات زیست محیطی را در ساخت و ساز مترو رعایت کنیم تا منجر به افزایش کیفیت زندگی در پایتخت شویم.
خط 6 مترو تهران به طول 31 کیلومتر 30 ایستگاه دارد که از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم آغاز و پس از طی مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین(ع) با خط 2، در ایستگاه هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب ادامه مسیر می دهد و به محدوده شمال غربی تهران می رسد.
عملیات حفاری تونل مکانیزه بخش جنوبی خط 6 مترو پایتخت (حد فاصل دولت آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی) به طول 6 کیلومتر فروردین ماه سال گذشته آغاز شد.
بخش جنوبی خط 6 مترو تهران پنج ایستگاه دارد که آخرین ایستگاه آن در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) واقع شده است.
قرار بود فاز اول این خط سال 92 افتتاح شود که به سال 94 موکول شد و بعد گفتند تا آخر سال 95 افتتاح می شود اما تا امروز شهرداری تهران به وعده خود عمل نکرده است.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.