به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی سعادتی روز جمعه در حاشیه تهرانگردی احمد مسجدجامعی(عضو شورای شهر تهران) در مورد انتشار اخباری در خصوص ارتباط انبار فاضلاب پلاسکو با انتشار بوی نامطبوع در تهران در روز چهارشنبه گذشته گفت: انبار فاضلاب پلاسکو روز گذشته حوالی ساعت 17 در حین عملیات عمرانی گشوده شد و انتشار بوی نامطبوع در روز چهارشنبه بود و ارتباطی به بازشدن انبار فاضلاب پلاسکو در روز پنجشنبه ندارد.
وی افزود: در سالهای گذشته و در ابتدای فعالیت پلاسکو فاضلاب این مجموعه به داخل این انبار می‌رفت و با پر شدن آن، فاضلاب به کانالهای دیگر سوق داده شد.
سعادتی اظهار داشت: ضمنا حجم گاز متان در انبار چاه فاضلاب یک ساختمان آن قدر نیست که کل تهران را فرا بگیرد.

*آخرین وضعیت ساخت پلاسکو 20 طبقه
شهردار منطقه 12 درباره ساختمان پلاسکو گفت: براساس مصوبه کمیسیون ماده 5 شهرداری مقرر شد که 15 طبقه بر روی هم کف و 5 طبقه به صورت منفی ساخته شود که دستور نقشه صادر شده است.
وی افزود : باید بنیاد مستضعفان نقشه های خود را به شهرداری تهران ارائه کند تا بررسی سازمان‌های ذیربط همچون آتش نشانی و سازمان نظام مهندسی آغاز شود.
سعادتی با بیان این که قرار شده است که ساختمان پلاسکو بر روی سطح زمین معادل ارتفاع ساختمان قبلی باشد، گفت: کمیسیون ماده 5 تاکید داشت که حقوق کسبه در ساختمان جدید تامین شود.
وی گفت: با توجه به اینکه ساختمان جدید براساس استانداردهای جدید ساخته می شود و تعداد آسانسور و راه پله های آن افزایش یافته، طبیعتا با افزایش مشاعات، طبقات منفی افزایش می‌یابد تا بتوانیم حقوق کسبه را رعایت کنیم.
وی درباره رعایت حریم مدرسه ژاندراک و دیگر آثار میراثی در محدوده پلاسکو اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی در کمیسیون ماده 5 حضور دارد و تاکید داشتند تعداد طبقات نباید بیشتر از 15 طبقه باشد.
شهردار منطقه 12 ، در مورد تامین پارکینگ ساختمان پلاسکو تأکید کرد: افزایش تعداد پارکینگ‌های همگانی در سطح بافت تاریخی مدنظر نیست و قرار شد که کماکان پلاسکو با استفاده از پارکنیگ 'پاساژ پروانه' و هوشمند سازی پارکنیگ 'اکبر'، نیاز پارکینگی خود را تامین کند.
سعادتی ادامه داد: براساس مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری عوراضی از محل ساخت ساختمان جدید پلاسکو دریافت نمی کند.
تهرام/7244/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.