به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی امروز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کانون های آلاینده جنوب پایتخت در مجتمع پردازش آرادکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجم تولید روزانه زباله در تهران زیاد است و باید به مردم مصرف بهینه و تولید زباله کمتر آموزش داده شود.
وی تصریح کرد: در راستای مدیریت پسماند موضوع بهره گیری از اصول علمی امری اجتناب ناپذیر است.
محسنی بندپی عنوان کرد: کشورهای توسعه یافته جهان با فرهنگ سازی به شهروندان موضوع تفکیک زباله از مبدأ را آموزش می دهند تا هزینه های مربوط به مدیریت پسماند کاهش یابد.
وی با بیان اینکه برون سپاری بخش هایی از مدیریت پسماند و آبفای تهران ضروری است، گفت: محصول بهره وری درست از زباله را می توان در حوزه کشاورزی و صنعت استفاده کرد.
استاندار تهران افزود: تولید 11 هزار تن زباله در تهران رقم بالایی است که کاهش آن نیازمند کار فرهنگی در کنار علم و تکنولوژی است.
وی با بیان اینکه نباید تهران غیرقابل زیست شود، تاکید کرد: اگر وضعیت کنونی تداوم یابد، تهران 20 تا 30 سال آینده دیگر قابل زیست نخواهد بود.
استاندار تهران امروز پنجشنبه به همراه فرمانداران شهرستان های ری و اسلامشهر، مدیران کل آب منطقه ای و محیط زیست استان تهران از شهرک لبنیات، تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر و مجتمع دفن زباله آراد کوه بازدید کردند.
6003/1970/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.