پروانه مافی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی تبصره های بودجه سال 98 کشور هستیم، گفت: بند (ه) تبصره 6 لایحه بودجه 98 کشور اشاره دارد به اینکه ارزش افزوده باید از طریق شورای برنامه ریزی استان ها توزیع شود.
وی با بیان اینکه این موضوع و احصاء مبلغ مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری ها مشکل بود، اظهار داشت: روز گذشته در کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با نظر اجماعی کلیه حاضران در جلسه، رای دادیم که این بند از بودجه حذف شود.
مافی ادامه داد: بر این اساس مالیات ارزش افزوده به شرایط گذشته بر می گردد و از طریق امور مالیاتی به حساب شهرداری ها واریز می شود.
پیش از این مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، درباره این بند از بودجه 98 کشور گفته بود، مشخصا در بند ح جزء 'ه' تبصره 6 بودجه سال 1398 کل کشور ما شاهد هستیم که دولت توزیع عوارض ارزش افزوده موضوع جزء (١) بند (ب) ماده (٦)، قانون برنامه ششم توسعه بین شهرها، روستاها و مناطق عشایری را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان واگذار کرده است تا این شوراها بر اساس سیاست‌های مصوب، شورای مذکور را میان فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و ادارات امور عشایر توزیع کنند. این در حالی است که سال‌های گذشته همواره و همیشه سهم شهرداری‌ها از این عوارض تجمیعی که جزو حقوق قانونی همیشگی شهرداری ها بوده‌ مستقیما به خزانه شهرداری ها واریز می‌شده است.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.