به گزارش ایرنا ، حسین عباسی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرهای تازه تأسیس در شهرستان پیشوا گفت: شهرستان پیشوا ، همچون سایر شهرها از نقاط مختلف شهری و روستایی ، برخوردار و کمتر برخوردار تشکیل شده ولی یکی از مناطقی که از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است ، شهرک های بالادستی شهرستان است که از زیرساخت های لازم برای زندگی برخوردار نیست.
وی اظهار داشت: شهرک های موسوم به مسکن مهر پیشوا از زیرساخت های لازم برای زندگی مطلوب شهروندان برخوردار نیست و امکانات لازم برای ساکنان پیش بینی نشده است.
وی تصریح کرد: اکثر ساکنان شهرک‌های تازه تأسیس پیشوا را افراد مهاجر از سایر استان‌ها و یا شهرستان‌های استان تهران تشکیل می دهند که به منظور زندگی راحت ، این منطقه را را انتخاب کرده اند لذا مسئولان موظفند تا با اقدامات اثربخش، ایرادات و نواقص را رفع کرده و از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی پیشگیری کنند.
سرپرست فرمانداری پیشوا افزود: رفع بخشی از مشکلات شهرک‌های بالادستی پیشوا نیازمند تأمین زیرساخت‌ها و بخش دیگر نیازمند اقدامات فرهنگی و اجتماعی است.
وی بر ضرورت تشکیل کارگروه‌ها برای رسیدگی به مشکلات موجود تأکید کرد و افزود: به منظور رفع کوتاه مدت مشکلات مسکن مهر پیشوا، کارگروه های بررسی تعهدات، ایرادات و مسئولیت‌ها، کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی و کارگروه زیرساخت تشکیل شده تا مشکلات با هم افزایی تمامی مسئولان برطرف شود.
عباسی افزود: توسعه فضای سبز، بوستان محلی، ، زیرساخت‌های مذهبی، ورزشی و فرهنگی و همچنین توسعه مراکز آموزشی در شهرک‌های فرادستی پیشوا ضروری است.
رفع مشکلات شهرک‌های بالادستی پیشوا کار جهادی می‌طلبد
امام‌جمعه پیشوا نیز در این جلسه رفع مشکلات شهرک‌های بالادستی را نیازمند کار جهادی دانست و گفت: مدیران شهرستان پیشوا دغدغه لازم را در خصوص رفع مشکلات این منطقه دارند و باید به‌ صورت جهادی به وسط میدان بیایند و در جهت رفع آن‌ها قدم بردارند.
شهردار پیشوا گفت: روندی که در ساخت مسکن مهر موسوم به خورشید هشتم پیشوا صورت گرفته یک ‌روند و پروسه علمی نداشته و منجر به ایجاد این مشکلات شده است.
حکمت امیری بیان کرد: یک پروژه باید پیوست‌های مطالعاتی داشته باشد که متأسفانه مسکن مهر پیشوا فاقد چنین پیوستی بوده و اگر هم بوده چندان مناسب نبوده است یا به آن توجه شایسته نشده است.
شهردار پیشوا خاطرنشان کرد: لازم است تا با تدوین جدول ثبات، نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌های شهرک‌های بالادستی پیشوا مشخص شود تا بر اساس این جدول نقاط ضعف موجود را برطرف کرد.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.