استاندار جدید تهران البته در همان روزهای نخست تصدی این مسئولیت طی یک برنامه تلویزیونی با اشاره به سخنان یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره لزوم خارج کردن برخی از اقشار کم درآمد از پایتخت گفت: با دیدگاه گران شدن پایتخت مخالفم.
وی افزود: دوران بگیر و ببند به سرآمده و اساسا با توجه به موضعی که رئیس شورای شهر درباره سخنان این عضو شورا اعلام کرد، چنین بحثی موضوعیت نخواهد داشت.
محمود میرلوحی طی گفت و گویی در مورد حمل و نقل شهری در پایتخت گفته بود که «کسی که در تهران زندگی می‌کند باید هزینه‌های زندگی در تهران را بپردازد؛ متاسفانه مترو تهران قیمت واقعی بلیت را ندارد، قیمت واقعی بلیت مترو حدود ۱۰ هزار تومان است».
استاندار تهران همچنین شامگاه سه شنبه پس از نشست شورای اداری استان درحالی که در جمع خبرنگاران قرار گرفته بود در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در تشریح سیاست هایش درباره این موضوع گفت: ساماندهی هزینه مسکن و حمل و نقل به عنوان یک راهبرد برای قابل سکونت سازی استان تهران باید در دستور کار قرار گیرد.
محسنی بندپی اظهارداشت: باید شرایطی را فراهم ساخت که بتوان از ظرفیت همه دستگاه ها برای تغییر زیست خوب مردم، رعایت حقوق شهروندی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بهره گرفت و هم افزایی لازم را داشت.
وی خاطر نشان کرد: به هر میزان که بتوان امکانات حمل و نقل شهری را افزایش داد، هم می توان شهر تهران را از این آلاینده ها پاک ساخت و هم خدمات رسانیس مطمئن، ارزان و با صرفه در اختیار مردم گذاشت.
استاندار تهران گفت: اکنون فاصله بین ورود قطارهای مترو به برخی ایستگاه های مترو هفت تا هشت دقیقه است در حالی که این زمان می تواند به سه دقیقه هم کاهش یابد و به عنوان یک راهبرد در حمل و نقل متروی درون شهری مد نظر قرار گیرد.
محسنی بندپی به اقدامات لازم برای کاهش هزینه مسکن در سطح استان و شهر تهران اشاره کرد و ادامه داد: همین شهرک هایی که وزارت راه و شهرسازی متعهد شده تا چند صد هزار واحد مسکونی به شهر اضافه کند، در همین راستاست.
استاندار تهران اجاره بهای مسکن را مهمترین هزینه خانوار اعلام کرد و گفت: اگر بتوان برای این موضوع تدبیری اتخاذ کرد، می توان پایتخت را برای همه قابل سکونت ساخت.
به گزارش ایرنا ازآنجا که موضوع هم افزایی مجموعه مدیریت شهری و مدیریت دولت در استان و شهر تهران به منظور تحقق توسعه و ازجمله سیاست مورد اشاره توسعه خدمات رسانی حمل و نقل عمومی، مولفه مهمی به شمار می رود خبرنگار ایرنا پرسش دیگری در این زمینه از استاندار پرسید و علت حضور نداشتن مدیران شهری و نیز نمایندگان مجلس در این نشست شورای اداری استان را جویا شد که محسنی بندپی چنین پاسخ داد: جلسات بسیاری با مدیران در خصوص نحوه هم افزایی برای حل مشکلات مردم به خصوص آسیب های اجتماعی داشته ایم.
وی یادآورشد: باید ظرفیت های شهرداری، استانداری و فرمانداری به منظور رفع مشکلات مردم و هم افزایی در این زمینه شناسایی شود.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.