به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: در زمینه بیماری های جسمی با پیشرفت های علمی به دست آمده در کشور، شرایط مطلوبی برای همه مردم ایجاد شده است اما این موضوع در مورد آسیب های اجتماعی صدق نمی کند.
وی یادآورشد: در درمان و مواجهه با آسیب های اجتماعی همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرموده اند بسیار عقب هستیم.
محسنی بندپی اظهارداشت: اگر حساسیت و دخالت مستقیم رهبری به موضوع مبارزه با آسیب های اجتماعی نبود، معلوم نبود که این معضل تا کجا پیش می رفت.
استاندار تهران گفت: اکنون دولت و تمام دستگاه ها پای کار آمده اند تا بتوان ابتدا این آسیب ها را مهار و کنترل کرد و سپس به سمت کاهش آنها گام برداشت.
وی با بیان اینکه اعتیاد با دیگر آسیب های اجتماعی هم افزایی دارد،خاطر نشان کرد: اعتیاد برای افراد بحران هویت ایجاد می کند و متاسفانه هدفگذاری هم بر روی نسل جوان جامعه است.
محسنی بندپی ادامه داد: هر شخصی که مسئولیت بر عهده دارد، باید یک نگاه همه جانبه، علمی و کارشناسی برای رفع این آسیب جدی در جامعه داشته باشد.
استاندار تهران گفت: اعتیاد مهمترین آسیب اجتماعی کشور محسوب می شود و موجب نگرانی همه دلسوزان از رهبر معظم انقلاب تا خانواده ها شده است.
وی با بیان اینکه بناست برای 15 هزار معتاد ، یک کمپ ترک اعتیاد ایجاد شود، شهرداری را موظف به راه اندازی ظرفیت دو هزار نفری آن اعلام کرد.
محسنی بندپی تاکید کرد: مقابله با آسیب های اجتماعی به نظر مهمتر از ساخت سازه ها و بناهاست چرا که این اقدام با جان انسان ها و نجات آنها سر و کار دارد.
استاندار تهران گفت: هر دستگاهی به هر میزان که می تواند باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد دست به کار شود تا برنامه ریزی ها در همین زمینه بهتر پیش برود.
وی بر لزوم حضور بالاترین نماینده دستگاه قضایی در ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید و تصریح کرد: مدیران هم در صورتی که به شخصه نمی توانند حاضر شوند، نماینده صاحب اختیار دارای اطلاعات کاملی را برای حضور در جلسه مامور کنند.
محسنی بندپی اضافه کرد: حلقه مفقوده نظارت به طور معمول در همه اقدامات کشور مشاهده می شود و باید پذیرفت که در زمینه نظارت ضعیف عمل کرده ایم.
استاندار تهران حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات تهران را یکی از تبعات نبود همین نظارت اعلام کرد و گفت: در صورتی که این موضوع در حوزه آسیب های اجتماعی و اعتیاد جدی گرفته و اجاره تکرار و تسلسل مشکل داده نشود، می توان به نتیجه کارها امیدوار بود.
محسنی بند پی راندمان مراکز ترک اعتیاد را فقط پنج درصد برشمرد و افزود: زمانی که این برنامه ریزی برای ترک اعتیاد به سمت اجتماع محوری و اجرای الگوی انسان مدار پیش رفت، عملکرد در زمینه مبارزه با اعتیاد بهبود یافت.
وی اظهار داشت: در صورتی که بتواند راندمان کارها و اقدامات را بر اساس استانداردها افزایش داد به حتم در جلوگیری از بازگشت معتادان موثر عمل خواهد شد.
استاندار تهران با تاکید بر آغاز برنامه ریزی برای پیشگیری در مدارس و بین دانش آموزان گفت: باید از جامعه 96 درصدی پاک صیانت کرد و اجازه درگیر به آنها نداد.
وی تصریح کرد: هیچ ضمانتی وجود ندارد که در آینده دانش اموزان تحت تاثیر اعتیاد قرار نگیرند، از همین رو هم باید بحث مقابله و پیشگیری را به شکل علمی و حرفه ای پیش برد.
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ هم در این جلسه گفت: سپاه آماده است تا در هر بخشی که برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر لازم شد، کمک کند.
سردار محمدرضا یزدی به آماده سازی پادگان شهید زیاران برای بهره برداری به عنوان کمپ ترک اعتیاد اشاره کرد و زمان پیش بینی شده برای بهره برداری از آن را بهمن برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: سپاه تهران از نظر امکانات و تجهیزات از محروم ترین سپاه های کشور است و به رغم استقرار جمعیت 8.5 میلیون نفر نزدیک 10 درصدی کشور در این شهر، کمتر از 2 درصد امکانات مورد نیاز در اختیار این نیرو قرار دارد.
تهرام/3001/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.