به گزارش ایرنا ، حسین کاغذلو روز شنبه در جریان بازدید از روند اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری ورامین گفت: طرح جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی فاضلاب شهری ورامین به منظور حفاظت از محیط زیست به ویژه محیط زیست انسانی، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی، استفاده از پساب تصفیه شده و ارتقای شاخص سلامت و بهداشت شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به این که یکی از محدودیت های شهرستان ورامین ، تأمین منابع آبی پایدار به منظور توسعه فعالیت های کشاورزی و صنعتی است افزود: این طرح که به منظور بازچرخانی آب و جلوگیری از هدر رفت آن اجرا می شود ، نقش مهمی در کاهش استحصال منابع آب زیرزمینی دارد، موضوعی که در سال های اخیر باعث شده تا پدیده فرونشست در دشت ورامین رخ دهد.
وی تصریح کرد: فاز نخست شبکه جمع آوری فاضلاب شهری ورامین به طول 200 کیلومتر است که تاکنون 94 کیلومتر آن توسط شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی تهران اجرا شده است.
کاغذلو گفت: 30 کیلومتر از این مسیر طی سه سال گذشته اجرا شده است.
وی اظهار داشت: خط انتقال فاضلاب شهری ورامین به سمت تصفیه خانه 4 کیلومتر است که تنها 400 متر آن باقی مانده است.
فرماندار ورامین افزود: با اجرای طرح شبکه فاضلاب ورامین، در هر شبانه روز 30 هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه شده و پساب خروجی آن صرف فعالیت های کشاورزی و صنعت خواهد شد.
وی بیان کرد: با ورود پساب تصفیه شده به بخش کشاورزی، یکصد حلقه چاه از مدار استحصال آب از منابع زیر زمینی خارج می شود که این مهم سهم به سزایی در تثبیت آب در سفره های زیرزمینی شده و از گسترش پدیده فرونشست در دشت جلوگیری می کند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.