به گزارش روز شنبه ایرنا از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی در حسینیه جماران اظهار داشت: اگر این قواعد و اصول اخلاقی را رعایت نکنیم، عرصه را از شما می گیرند.
وی ادامه داد: امام علی(ع) می فرماید که اگر ملتی به جای اصول جامعه و حل مشکلات و زیر بنای روابط اجتماعی تنها به ظواهر تکیه کند به بداقبالی می رسد، البته این بدان معنا نیست که به فروع توجه نکنیم.
یادگار امام با بیان روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «کسی که بیشتر مدارا کند، بیشترین عقل را دارد»، افزود: پاره پاره کردن مداوم جامعه، پخش مکرر کینه، انتشار مرتب نفاق، اینکه افراد در جامعه مجبور شوند شخصیت دوگانه داشته باشند و اینکه تک تک ما از صداقت دور شویم از نشانه های بداقبالی دولت ها است.
وی عنوان کرد: اگر دیدیم اصول ما از دست رفته و به فروعات می چسبیم، زنگ خطری برای جامعه است، بنابراین مردم به هر ترتیبی باید احساس رضایت کنند و تحمیل جایی در جامعه نداشته باشد.
سید حسن خمینی در ادامه فرومایگان را مقدم داشتن و فرزانگان را موخر قرار دادن را از دیگر عوامل فروپاشی حکومت ها بیان کرد و گفت: امیرالمؤمنین(ع) می فرماید که اگر دیدید جامعه ای از داشته های خود در حوزه نیروی انسانی و افاضل بهره نمی برد و آنها را عقب می اندازد به سمت فروپاشی می رود.
وی تصریح کرد: یکی از توفیقات دفاع مقدس همین بحث است که در آن مقطع ما اصول جامعه را فراموش نکرده و فروع را جایگزین اصول نکرده بودیم.
سید حسن خمینی اظهار داشت: نقش بی بدیل آیت الله جمی و توفیقی که در آبادان پیدا کرده بودند به همین بر می گردد که در آن لحظات؛ اصل مساله گم نشده بود و ایشان جزو کسانی بود که در حوزه مسئولیت خود فضیلت محوری را در نظر داشت.
وی در پایان اضافه کرد: باید از روزی ترسید که جایگاه ها به هم بریزد و نقش ها دگرگون شود.
دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله غلامحسین جمی امام جمعه فقید آبادان جمعه شب با حضور جمعی از یاران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در حسینیه جماران برگزار شد.
به گزارش ایرنا، مرحوم آیت الله جمی در طول دوران دفاع مقدس یکی از دژهای تسخیر ناپذیر رزمندگان اسلام بود و همیشه یار و یاور رزمندگان و مردم بی دفاع آبادان بود.
آیت الله جمی 24 سال امامت جمعه آبادان را عهده دار بود و در دوران دفاع مقدس و بازسازی در آبادان حضوری فعال داشت.
این عالم ربانی دی ماه سال 1387 در سن 83 سالگی در بیمارستان امام (ره) آبادان به دیار باقی شتافت و بنا به وصیتش پیکر وی در وادی السلام نجف اشرف آرام گرفت.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.