به گزارش ایرنا ، بهمن خطیبی روز شنبه در جلسه شورای اداری قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: نهضت سواد آموزی و ریشه کنی بی سوادی، امر مهمی است که فقط از عهده آموزش و پرورش و یا نهضت سواد آموزی بر نمی آید بلکه تمامی دستگاه ها موظفند تا با شناسایی افراد بی سواد زمینه سواددار کردن تمامی علاقه مندان به سواد را فراهم کنند.
وی گفت: در حال حاضر 12 هزار بی سواد در شهرستان قرچک زندگی می کنند که لازم است تا با برنامه ریزی مناسب تا پایان دولت تدبیر و امید این میزان به حداقل و یا صفر نزدیک شود.
وی با اشاره به این که شورای اداری تبلور مدیریت محلی و حاکمیت منطقه ای است اظهار داشت: تمامی مدیران دستگاه های اجرایی باید بر اساس قانون، بهترین خدمات را به مردم ارائه کرده و در جهت ارتقای مدیریت های محله ای و منطقه ای بکوشند.
خطیبی تصریح کرد: رؤسای ادارات موظفند تا با استفاده از اعتباراتی که طرف سازمان برنامه و بودجه استان تهران به شهرستان قرچک اختصاص داده، پروژه های مهم را تعریف و اجرا کنند تا از منافع آن، مردم بهره مند شوند
وی احداث پارک بحران را یکی از مطالبات جدی شهرستان قرچک یاد کرد و افزود: با توجه به زلزله خیز بود منطقه، پیش بینی احداث سوله های مدیریت بحران و پارک بحران می تواند از خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه بکاهد.
سرپرست فرمانداری قرچک گفت: شهرستان قرچک با وجود برخورداری از بیش از 270 هزار نفر جمعیت، فاقد جمعیت هلال احمر است که لازم است تا با برنامه ریزی مناسب و تعامل استان، این جمعیت در قرچک مستقر شود.
وی رعایت حقوق شهروندی و ارباب رجوع در ادارات را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد دستگاههای دولتی، رسیدگی به مسائل مربوط به ارباب رجوع است چرا که این مهم می تواند رضایتمندی مردم را برای همراهی با مسئولان به همراه داشته باشد.
**سرانه فضای ورزشی قرچک 29 سانتی متر مربع است
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قرچک نیز در این جلسه گفت: سرانه ورزشی شهرستان 29 سانتی متر است که با توجه به جمعیت جوان قرچک ، این شهرستان به فضاهای جدید ورزشی نیاز دارد.
محسن خادمی افزود: شهرستان قرچک بیش از 10 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد که این ورزشکاران در عرصه های مختلف بین المللی و کشوری در رشته های ورزشی انفرادی و گروهی موفق شده اند تا برای کشور افتخار آفرینی کنند.
وی گفت: طی سال های اخیر اقدامات موثری برای توسعه اماکن ورزشی شهرستان قرچک صورت گرفته که از جمله می توان به تجهیز خوابگاه ورزشی با اعتبار 200 میلیون ریال، احداث خانه ژیمناستیک با اعتبار 5 میلیارد ریال، بازسازی زمین چمن ورزشگاه شهدای هفت تیر با اعتبار 180 میلیوین ریال، احداث سالن ورزش های زورخانه ای با اعتبار یک میلیارد ریال و احداث زمین ورزشگاه ولی عصر(عج) با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال اشاره کرد.
خادمی از نوسازی کف پوش سالن ورزشی شهدای هفت تیر با اعتبار 200 میلیون ریال، اجرای کف پوش سالن طلائیه با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال و احداث سالن ورزشی شهید قاضی خانی با اعتبار 2 میلیارد ریال به عنوان طرح های ورزشی اجرا شده در شهرستان قرچک یاد کرد.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.