به گزارش ایرنا، خانواده شهید ابوالقاسم اسدی از 10 سال قبل در همین خیابان ساکن هستند ، وی در سال 92 در جریان حمله به سفارت ایران در صنعا پایتخت یمن به شهادت رسید.
شهید اسدی متاهل و سه فرزند داشت و از سال 1363 در وزارت امور خارجه مشغول به خدمت بود.
ابوالقاسم اسدی، دیپلمات سفارت ایران در یمن 18 ژانویه مصادف با 28 دی سال 1392 به دست افراد مسلح ناشناس مقابل محل اقامت سفیر کشورمان در صنعا، مورد سو قصد قرار گرفت .
مهاجمان ابتدا سعی کردند که این دیپلمات ایرانی را بربایند اما زمانی که با مقاومت این دیپلمات مواجه شدند به سوی او تیراندازی کردند و وی بر اثر شدت جراحات در بیمارستان به شهادت رسید.
وزارت امور خارجه با همکاری شهرداری تهران روز شنبه از نام این خیابان در منطقه پنج شهرداری پایتخت به نام شهید اسدی رونمایی کرد.
معاون رئیس امور ایثارگران وزارت امور خارجه درحاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، شهید اسدی را از دیپلمات های صدیق و پر تلاش معرفی کرد که حین یکی از ماموریت های خود به دست گروه های تروریستی به شهادت رسید.
علی ملکی افزود: نامگذاری این خیابان به نام شهید دیپلمات، گامی برای آغاز بزرگداشت یاد شهدای وزارت خارجه است.
وی با بیان اینکه بیش از 40 درصد خانواده وزارت خارجه از میان ایثارگران هستند، اظهار داشت: این وزارتخانه طی هشت سال دفاع مقدس و در حین ماموریت های خارج از کشور شهدای بسیاری را تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.
معاون رئیس امور ایثارگران وزارت امور خارجه گفت: سفارت خانه ها و نمایندگی های ایران در خارج از کشور همواره مورد هدف حملات تروریستی و گروه های حامی آنها بودند و حوادث بسیاری در بوسنی، لندن، مزار شریف افغانستان و یمن برای دییپلمات های ایرانی رخ داده است.
در این مراسم علاوه بر شهردار منطقه پنج همسر و تنها پسر شهید هم حضور داشتند.
تهرام/3001/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.