علی محمد مختاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ثبت درخواست ها از تاریخ 10 دی تا 10 اسفند ادامه دارد و کاشت درخت نیز بر اساس اولویت های ثبت درخواست از 15 دی تا 15 اسفند امسال انجام می شود.
وی ادامه داد: سامانه 137 به منظور خدمت رسانی به شهروندان فعال است و شهرداری های مناطق موظف اند نسبت به تشکیل و تجهیز اکیپ های کاشت و تامین درختان اقدام کنند.
مختاری تاکید کرد که ثبت درخواست ها تنها از طریق سامانه 137 و تماس یا مراجعه حضوری به مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه محل سکونت شهروندان امکان پذیر بوده و تعداد درخت تحویلی و قابل کاشت در هر منزل با توجه به وسعت باغچه و نظریه کارشناس است.
به گفته این مقام مسئول، حداکثر چهار اصله شامل انواع گونه های زینتی شهری و برخی اقلام مثمر نظیر انجیر، خرمالو، سیب، گلابی و... به هر منزلی داده می شود.
وی گفت که با توجه به تراکم کار و تعداد زیاد درخواست ها، اکیپ های مزبور از هر گونه اقدام در خصوص محوطه سازی معذور هستند و نگهداری درختان غرس شده توسط مانوران فضای سبز، به عهده ساکنین منازل است.
مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در خصوص درخواست دریافت تعداد درختان بیشتر از سوی شهرک ها، مجتمع های مسکونی، ارگان ها نیز گفت: این مراکز باید درخواست خود را بصورت مکتوب به منطقه مربوطه ارسال کنند تا پس از بررسی و تأمین اعتبارات لازم اقدام مقتضی انجام شود.
وی در خصوص اکیپ اعزامی شهرداری به درب منازل برای کاشت درخت تصربح کرد: اکیپ های مذکور متشکل از مهندس مجرب ( ترجیحاً بانوان کارشناس)، کارگر ماهر فضای سبز، یک دستگاه وانت و دیگر ادوات و لوازم مورد نیاز بوده و این اکیپ ها صرفاً بر اساس درخواستهای ثبت شده اعزام می شوند و موظف به ارائه کارت شناسایی هستند.
مختاری همچنین خاطرنشان کرد که در قالب طرح نهضت درختکاری تعداد قابل توجهی درخت از انواع گونه های بومی، مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط اقلیمی در معابر، حاشیه بزرگراه ها، بوستانها و طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران کاشته می شود.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.