به گزارش ایرنا، شاهرخ جهانشاهی روز چهارشنبه در کارگروه امور تخصصی اجتماعی و فرهنگی در فرمانداری دماوند گفت: بهبود و ارتقای خدمات شهری، آموزش و بهداشت از جمله مواردی است که در موضوع حاشیه نشینی شهرستان دماوند مغفول مانده و نیازمند توجه بیشتر دستگاه ها است.
وی با اشاره به اینکه لازم است از ورود افراد و گسترش این بخش جلوگیری و افراد ساکن در این مناطق را به کانون اصلی سکونت خود باز گردانیم، تصریح کرد: آنچه می تواند بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی این بخش را کاهش دهد، ارتقا سطح فرهنگی است.
حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی منوط به داشتن اطلاعات صحیح و کافی است
معاون فرماندار دماوند گفت: حل مشکلات اجتماعی و مبنای هر کار و اقدامی، داشتن آمار و اطلاعات صحیح است که این مهم در شهرستان دماوند وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه از جمله موضوعات مهم در بخش آسیب های اجتماعی اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فساد و فحشا و همچنین بی بندو باری است، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم که شهرستان دماوند با آن درگیر است، حاشیه نشینی و بافت های فرسوده است.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند از دیگر اولویت های کارگروه اجتماعی و فرهنگی را اعتیاد دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ با هدف پیشگیری و جلوگیری از اعتیاد می تواند زمینه بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.
جهانشاهی ادامه داد: موضوع طلاق نیز از دیگر موارد مورد توجه در این بخش است که نقش مراکز خدمات مشاوره در سطح شهرستان بی بدیل است.
این مقام مسئول به دیگر موضوعات همچون مفاسد اخلاقی، ساماندهی و حمایت از زنان سرپرست خانوار، جلوگیری از گسترش و ترویج مصرف مشروبات الکلی با هدف کاهش مرگ و میر و مشکلات اجتماعی و ... اشاره کرد.

**وضعیت اتباع خارجی در بخش اشتغال، اسف بار است
علی مشهدی عباسی، رئیس اداره کار دماوند با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از دستگاه های دولتی اقدامی در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار انجام نداده اند، افزود: امسال این نهاد به حدود 200 فرد از متقاضیان مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت نموده است؛ همچنین امکان پرداخت تسهیلات 5تا10 میلیون تومان به زنان سرپرست خانوار وجود دارد.
وی ادامه داد: شهرستان دماوند 400 تعاونی فعال دارد و تعاونی توسعه و عمران مهمترین تعاونی این شهرستان محسوب می شود.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند وضعیت اتباع خارجی در شهرستان را اسف بار دانست و تصریح کرد: این مهم تا جایی پیش رفته که کودکان اتباع خارجی زیر 18 سال نیز در مشاغل سنگین فعالیت می کنند که یک تهدید برای حوزه شغلی دماوند محسوب می شوند.
حجت الاسلام و المسلمین جمال هادیان، مسئول امور مساجد شرق استان تهران نیز به تقویت زیرساخت های بخش ورزش با هدف پیشگیری از اعتیاد، مشاوره قبل از ازدواج با هدف جلوگیری از افزایش طلاق، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز با هدف مقابله با حفظ اراضی کشاورزی و ملی و همچنین جلوگیری از حاشیه نشینی و .. اشاره کرد.
وی ادامه داد: پایه اصلی هر مشکلی فقر است و آنچه می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد، مقابله با فقر و ایجاد زمینه های اشتغال است؛ باید به سراغ پیشگیری رویم.
مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز با بیان اینکه این نهاد نسبت به 21 منطقه آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران کمترین آسیب را داشته و دارد، تصریح کرد: یکی از اولویت های ما در سطح شهرستان توجه به مباحث آموزشی است چرا که به پیوند مسجد و مدارس و خانواده بیشتر توجه می شود.
وی با بیان اینکه حلقه گمشده نوجوانان و جوانان امروز در سطح جامعه و بین خانواده ها، گفت وگو است، افزود: عمده مشکلات دانش آموزان با گفت وگو قابل حل است اما هم صحبتی ندارند.
این مقام مسئول با اشاره به افتتاح مرکز پیوند خانه و مدرسه توسط این نهاد در دهه فجر، گفت: این مرکز یکی از مجهز ترین مراکز بوده که از کودکان 3 سال تا سالمند را تحت پوشش قرار می دهد.
پورفتحی افزود: دماوند به عنوان باغ شهر در استان تهران شناخته شده ولی هر ویلایی که ساخته می شود، یک خانواده اتباع در آن زندگی می کنند و هم اکنون 5 هزار اتباع در مدارس دماوند حضور دارد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.