به گزارش ایرنا ، سید محمد موسوی روز چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت پروژه های راه آهن ، روگذرها و زیرگذرهای ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بر اساس قانون و با توجه به 63 هزار پروژه نیمه کاره ای که اجرای کامل آن به 500 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تعریف هر گونه عملیات اجرایی و عمرانی جدید در کشور و همچنین در حوزه راه آهن ممنوع است.
وی گفت: اولویت شرکت راه آهن برای پروژه های عمرانی ، تکمیل پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا است تا با کمترین اعتبار، اثرگذاری بیشتری را برای مردم به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی تلاش دارد تا تمام توان خود را به کار ببندد تا با تکمیل پروژه هایی که عمده آنها آسایش مردم را به همراه دارد، رضایتمندی آنان را جلب کند.
موسوی با اشاره به مشکلات تقاطع های راه آهن با معابر شهرستان ورامین گفت: عبور راه آهن از شهر ورامین به دلیل قدمت بالا ، از جایگاه ویژه ای برخوردار است و شرکت راه آهن در طول سال های گذشته تلاش کرده تا با توجه به اهمیت این حوزه ، اقدامات موثری را برای رفاه مردم انجام دهد ولی با توجه به مشکلات مالی کشور ، حوزه حمل و نقل ریلی نیز با خشکسالی مالی مواجه شده است.
وی تصریح کرد: شهرستان ورامین ، از چندین پروژه اولویت دار نظیر زیر گذر قاسم آباد، پل زیر گذر امام رضا (ع)، پل رو گذر 15 خرداد، زیر گذر باغ صالح ، زیر گذر موسی آباد ، زیرگذر سلمان آباد و زیر گذر قلعه بلند برخوردار است که تلاش می شود تکمیل این پروژه ها با همکاری فرمانداری و شهرداری محقق شود.
*دغدغه مردم ورامین با رفع مشکلات راه آهن حل می شود
فرماندار ورامین نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی به عنوان مطالبه مهم مردم شهرستان ورامین گفت: دغدغه تردد مردم ورامین با رفع مشکلات راه آهن حل می شود.
حسین کاغذلو افزود: جلسات متعددی در حوزه حمل و نقل و ترافیک در شهرستان ورامین برگزار شد که خروجی تمامی این جلسه ، به رفع مشکلات راه آهن ختم شده است.
وی افزود: رفع مشکلات حوزه حمل و نقل ریلی ورامین، به همکاری تمامی دستگاه ها و ارگان ها نیاز دارد تا بتوان خدمت رسانی شایسته تری را به مردم ارائه داد.
فرماندار ورامین با تقدیر از همکاری شورای شهر و شهرداری ورامین برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های راه آهن گفت: طرح هایی که از سوی شرکت راه آهن اجرا می شود باید مصالح شهرستانی را نیز در نظر داشته باشد تا با تعامل و همکاری مناسب، مردم در رفاه و آسایش بیشتری قرار گیرند.
پروژه قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار از مصوبات سفر دولت هشتم به شهرستان ورامین است که به دلیل برخی از معارضین و تغییر دستگاه مجری، اجرای آن سال ها به طول انجامید ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، فعالیت اجرایی آن با ریل گذاری و اجرای دو پروژه زیر گذر 15 خرداد و پل روگذر امام رضا(ع) ورامین آغاز شد.
دولت برای اجرای این دو پروژه بیش از 170 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.