سید جلال ملکی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حادثه گاز گرفتگی داخل خودرو در محله طرشت، بلوار عزیزی صبح امروز (چهارشنبه) به سامانه 125 اعلام شد که بلافاصله ماموران ایستگاه شماره هشت آتش نشانی تهران به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: آتش نشانان پس از حضور در صحنه مشاهده کردند که مردی 55 ساله در داخل خودرو سواری پراید که در و پنجره آن قفل و نمره انتظامی آن مربوط به یکی از شهرستانها بود دچار مسمومیت شده است.
ملکی با بیان اینکه آتش نشانان بلافاصله وارد عمل شده و درهای خودرو را باز کردند خاطرنشان کرد: بعد از معاینات اولیه عوامل اورژانس که در صحنه حاضر شده بودند مشخص شد که این فرد جان خود را از دست داده است.
وی با تاکید بر توجه هموطنان به رعایت اصول ایمنی در استفاد از وسایل گرمازا اضافه کرد: هرساله برای عبور سالم از روزهای سرد سال، هشدارها و نکات ایمنی بسیاری در زمینه نحوه صحیح استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی داده می شود اما جای تامل دارد که باز هم شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از خفگی با گاز منواکسیدکربن هستیم.
منو اکسید کربن گازی است سمی که از احتراق ناقص کربن به وجود می آید که رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل آنرا قاتل خاموش می نامند و در اثر استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد ایجاد می شود.
وقتی CO وارد سیستم تنفسی شخصی شود بلافاصله با گلبول های قرمز شخص وارد واکنش شده و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد.
افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که هرچه سریعتر مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌شوند.
تهرام/7243//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.