محمدرضا بختیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتمام فاز دوم تصفیه خانه هفتم آب تهران نیازمند 200 میلیارد تومان است که بخش زیادی از این مبلغ تامین و با توجه به افزایش سرعت پیشرفت این طرح در اسفند ماه امسال تکمیل می شود و اردیبهشت ماه سال آینده به مرحله بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا این کمربندی موسوم به رینگ تهران با هدف اتصال تصفیه خانه ها به یکدیگر و نیز متعادل سازی کمی و کیفی آب شرب تهران در تاریخ ٢٦مهرماه سال ٩١ به ثبت رسید.
آب شرب تهران در حال تغذیه از پنج سد است که اکنون 6 تصفیه خانه فعال و همچنین یک تصفیه خانه غیرفعال در سطح تهران وجود دارد.
70 درصد آب شرب تهران از طریق سدها و نیز 30 درصد دیگر آن از آب های زیرزمینی تامین می شود.
به گفته مدیرعامل آبفای استان تهران سدهای امیرکبیر و طالقان در غرب تهران و سدهای لار، لتیان و ماملو در شرق تهران قرار دارند که آب سدهای غرب تهران وارد تصفیه خانه یک، ٢ و آب سدهای شرق تهران در تصفیه خانه های سه، چهار، پنج و هفت تصفیه می شوند.
وی اظهارداشت: با توجه به پیش رو بودن فصل تابستان بودجه ای برای انجام هرچه زودتر این طرح در نظر گرفته شده است که همین امر باعث شد طی سه ماه اخیر شاهد پیشرفت دو برابری اجرای این پروزه باشیم.
بختیاری خاطرنشان کرد: راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه هفتم که پایین تر از سد ماملو قرار دارد باعث برطرف شدن مشکلات و نیز افزایش کیفیت آب جنوب و جنوب شرق تهران می شود.
به گفته وی طرح اتصال تصفیه خانه ها به همدیگر زمینه افزایش قدرت برنامه ریزی و اقدامات در تهران را فراهم می کند؛ همچنین در این صورت می توان در زمان ایجاد مشکل برای هرکدام از مناطق شرقی یا غربی، از ظرفیت های موجود برای حل مشکل کمک گرفت.
بختیاری گفت: بخشی از آب این سد به سمت مناطق جنوب شرقی استان تهران (ورامین، پاکدشت و قیامدشت) و بخش دیگر به جنوب پایتخت (از افسریه تا یافت آباد) می رود.
تهرام/ 9206/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.