به گزارش ایرنا ، شاهپور قنبری روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات شهرک صنعتی پیشوا گفت: جلسات متعددی به منظور رفع مشکلات شهرک صنعتی پیشوا برگزار شده و این امر نشان می دهد که برخی از مشکلات مانع از توسعه فعالیت های تولیدی این منطقه شده است.
وی افزود : یکی از مشکلات شهرک های صنعتی استان تهران ، کمبود برق است که رفع این مشکل به همکاری و اقدام عملی شرکت برق منطقه ای به منظور تامین زیرساخت های لازم برای فراهم سازی برق این مناطق نیاز دارد.
قنبری راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب را نیاز اساسی شهرک های صنعتی اعلام کرد و افزود : حدود ده میلیارد تومان در 15 ماه گذشته برای راه اندازی تصفیه خانه شهرک های صنعتی استان هزینه شده است.
وی اظهار داشت: احداث فاز اول تصفیه خانه شهرک صنعتی پیشوا به ظرفیت 100 متر مکعب در شبانه روز در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون رفع موانع تولید، تمامی صاحبان واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی مندرج در قانون برای شهرک‌های مستقر در مناطق توسعه یافته استان به مدت 7 سال و برای شهرک‌های مستقر در مناطق کمتر توسعه‌یافته به مدت 13 سال استفاده کنند که این مهم باید در شهرک صنعتی پیشوا نیز مد نظر قرار گیرد.
**صنایع تبدیلی و بسته بندی حلقه پیوند کشاورزی و صنعت در پیشوا است
سرپرست فرمانداری پیشوا نیز در این جلسه گفت: شهرستان پیشوا در بحث تولید محصولات گلخانه ای و کشاورزی ، قطب استان تهران محسوب می شود ولی نبود صنایع تبدیلی در این منطقه حلقه گمشده و از چالش های حوزه کشاورزی است.
حسین عباسی افزود : زیرساخت های اولیه در شهرک صنعتی پیشوا فراهم شده و می توان با استقرار صنایع تبدیلی حلقه پیوند میان صنعت و حوزه کشاورزی را ایجاد کرد و موجب تقویت این دو حوزه مهم اقتصادی شد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 71 قرارداد با واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی پیشوا منعقد شده که از این تعداد ، 11 واحد به بهره برداری رسیده و مشغول به فعالیت است.
عباسی با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی پیشوا گفت: این شهرک از 7 مگاوات برق برخوردار است که با توجه به وسعت شهرک، این میزان برق جوابگوی نیاز صنعتگران نیست و مشکل برق تولید کنندگان باید با برنامه ریزی کوتاه، میان و بلند مدت برطرف شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان پیشوا افزود : پیگیری های زیادی برای خارج شدن شهرک صنعتی پیشوا از محدودیت شعاع 120 کیلومتری انجام شده که با عملی شدن آن تمایل سرمایه گذاران طرح های صنعتی برای استقرار در این شهرک افزایش می یابد.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.