به گزارش ایرنا ،جلسه تعیین هیأت رئیسه شرکت مدیریت پسماند شهرستان های جنوب شرق استان تهران روز سه شنبه در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد که شهرداری های ورامین ، قرچک ، فرون آباد ، جوادآباد و پاکدشت به عنوان اعضای اصلی ، شهرداری جوادآباد به عنوان بازرس اصلی و شهرداری پیشوا به عنوان بازرس علی البدل شرکت مدیریت پسماند جنوب شرق تهران تعیین شدند.
فرماندار ورامین در این جلسه گفت : در جلسه بهمن ماه سال گذشته شورای برنامه ریزی وتوسعه استان تهران که با حضور مقیمی استاندار وقت تهران در فرمانداری ورامین برگزار شد ، موضوع تشکیل شرکت مدیریت پسماند شهرستان های جنوب شرق استان تهران به تصویب رسید که با فراهم شدن زیر ساخت ها آن ، این مهم امروز محقق شد.
حسین کاغذلو افزود : با اختصاص یک زمین 30 هکتاری در ورامین برای دفع زباله های شهرهای ورامین ، جوادآباد ، پیشوا ، قرچک ، پاکدشت ، شریف آباد و فرون آباد ، گام اساسی تشکیل این شرکت برداشته شد و با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان ورامین و استان تهران شرکت مدیریت پسماند شهرستان های جنوب شرق تهران فعالیت خود را آغاز کرد.
وی تصریح کرد: دفع بهداشتی واصولی پسماند ، چالشی مهم پیش روی شهرداران قرار دارد و تشکیل شرکت مدیریت پسماند بخش مهمی از این دغدغه را در مدیریت شهری برطرف می کند و می تواند به محلی برای کسب درآمد پایدار برای شهرها تبدیل شود.
وی گفت :با شروع به کار این شرکت ، و حرکت اصولی و علمی به سمت مدیریت پسماند ، می توان از ظرفیت شرکت های تخصصی و سازمان های مردم نهاد نیز استفاده کرد تا بتوان از این طلای کثیف ، کسب در آمد کرد.
کاغذلو با اشاره به جمعیت و میزان تولید زباله در شهرهای تابعه شهرستان های جنوب شرق استان تهران افزود: بر اساس آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ، بیش از 797 هزار نفر در شهرستان های ورامین ، قرچک ، پیشوا و پاکدشت سکونت دارد و روزانه 698 تن زباله در این مناطق جمع آوری می شود.
وی اظهار امیدواری کرد با فعالیت این شرکت ، بخش مهمی از مشکلات مدیریت شهری در دفع زباله رفع و دغدغه های زیست محیطی مسئولان در مناطق مختلف جنوب شرق استان تهران رفع شود.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.