به گزارش ایرنا محمد حسین بازگیر گفت: فعالیت این واحدهای آلاینده و غیرمجاز از حدود 30 تا 40 سال قبل آغاز و موجب نارضایتی و اذیت شهروندان منطقه شده بود و چون افراد بسیاری در آن دخیل بودند، جابه جایی این واحدها دشوار بود.
نشست دومین ستاد پایش و کنترل محیط زیست تهران روز سه شنبه در حالی در محل فرمانداری تهران برگزار شد که به گفته احمد اسماعیلی راد معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار همه نهادها را در برابر حفاظت از محیط زیست و رفع آلودگی مسئول دانست که باید برای جلوگیری از آلایندگی ها اصلاح رویه دهند.
رئیس اداره محیط زیست تهران در این زمینه به اقدامات شاخص انجام شده پس از برگزاری جلسه نخست ستاد پایش و کنترل محیط زیست اشاره و بیان کرد: ضایعات سوزی های جنوب تهران در نزدیکی شهرک آزادگان که ضایعات را تفکیک و بخش به دردنخور آنها را می سوزاندند و موجب آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع در چندین منطقه می شدند، جمع آوری و پاکسازی شدند.
بازگیر اظهارداشت: این واحدهای آلاینده با کمک شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی پاکسازی شدند.
رئیس محیط زیست تهران گفت: زمین های بسیار زیادی در این منطقه که موقوفه با کاربری کشاورزی تفکیک شده و به تصرف این واحدها درآمده بود.
وی نخستین اقدام انجام شده در این زمینه را قطع ارائه خدمات آب و برق اشاره و خاطرنشان کرد: محله دیگری به مساحت 180 هکتار در منطقه 19 تهران به نام «خولازیر» وجود دارد که در آن هم باید واحدهای ضایعات سوزی پاکسازی و ساماندهی شوند.
بازگیر با بیان اینکه چندین دهه از عمر این واحدهای آلاینده سپری می شود، همراهی و کمک شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را برای ساماندهی و انتقال این واحدها به منطقه مناسب خواستار شد.
معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار شهرستان تهران هم در این نشست گفت: باید دیگر مناطق محل استقرار این نوع صنایع و ضایعات سوزی ها هم مانند منطقه تقی آباد با زمان بندی مناسب ساماندهی شوند.
اسماعیلی راد به فعالیت تعدادی از واحدهای صنفی در شهرستان تهران که فاقد مجوز هستند اشاره و بیان کرد: آمار دقیقی از این واحدها در اختیار نداریم که باید اقدامات لازم برای شناسایی و ساماندهی آنها آغاز شود.
وی اضافه کرد: باید بخش تولید و خدمات آلاینده هم پایش شوند و مجوزهای زیست محیطی دریافت کنند.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.