به گزارش ایرنا ، حسین عباسی روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: فرونشست پدیده ای مهم و جدی است که طی سالیان اخیر به دلیل افزایش میزان استحصال آب از سفره های زیر زمینی استان های تهران ، سمنان و قم را تحت تأثیر آثار مخرب خود قرار داده است.
وی افزود: در بخش هایی از اراضی کشاورزی شهرستان پیشوا از جمله منطقه معین آباد، فرونشست زمین بخش هایی از زیرساخت های موجود از جمله راه های ارتباطی، دکل های انتقال برق ، جوی های انتقال آب و ظرفیت های کشاورزی را در آستانه نابودی قرار داده است ، پدیده ای که کنترل آن با امکانات شهرستانی امکان پذیر نیست و دستگاه های ملی باید وارد میدان عمل شوند.
وی اظهار داشت: هر چند که طی سال های اخیر و به واسطه اعتبارات مناسبی که دولت برای تغییر شیوه های آبیاری در اختیار کشاورزان قرار داده ، بسیاری از اراضی کشاروزی پیشوا به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده اند، ولی برداشت آب از سفره های زیر زمینی به حدی است که باید با روش های جبرانی، از شدت فرونشست دشت کاست.
عباسی گفت: خطرات احتمالی گسترش پدیده فرونشست طی مکاتبات متعدد به اطلاع مسئولان دستگاه های استانی رسیده و حساسیت های لازم برای توجه ویژه به این پدیده در منطقه پیشوا و دشت ورامین بین مسئولان ایجاد شده است.
وی ضمن تأکید بر لزوم توجه به سرعت عمل، هماهنگی و همکاری دستگاه های متولی در هنگام بروز بحران برای کاهش تلفات انسانی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی و خدماتی وظیفه دارند تا با برگزاری مانورهای متعدد، ظرفیت ها و امکانات خود را به روز رسانی کرده و کمبودها و نیازهای خود در زمان بروز بحران را احصا کنند تا با برنامه ریزی لازم ، این کمبودها برطرف شود.
سرپرست فرمانداری پیشوا از مسئولان این شهرستان خواست تا لیستی از ماشین آلات و تجهیزات راه سازی و امدادی را تهیه و در اختیار فرمانداری قرار دهند.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.