به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، فرهاد افشار در این خصوص اظهار داشت: فرآیند مدیریت بحران در چهار مرحله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی تعریف می شود.
وی به اهمیت پیشگیری در مدیرت بحران پرداخت و افزود: اگر مرحله پیشگیری و آمادگی به طور صحیح انجام شود، جامعه هزینه های کمتری را متحمل می شود و هر هزینه در این زمینه به منزله سرمایه گذاری است و باعث کاهش چشمگیر تلفات جانی و مالی در آینده می شود.
افشارعنوان کرد: یکی از اصل های مهم حکمروایی خوب شهری، سهیم شدن مردم در سرنوشت خودشان است که تحقق حداکثری مشارکت مردمی از الزامات تحقق این مهم محسوب می شود.
وی دانش آموزان را به عنوان اثرگذارترین قشر از سفیران آموزشی معرفی کرد و گفت: در این طرح آموزش های مدیریت بحران با رویکرد پیشگیری و نحوه مدیریت حین بحران، در ساعات آموزشی مدارس لحاظ می شود.
شهردار منطقه 20 اضافه کرد: عضو گیری گروه های دوام در محلات در دستور کار ستاد مدیریت بحران شهرداری قرار می گیرد و از ظرفیت تمامی سراهای محله نیز در این راستا استفاده می شود.
وی یادآور شد: اگر خانواده ها توانمند و آشنا به مسائل مدیریت بحران شوند، کمترین آسیب در زمان بحران به آنها وارد می شود و در نهایت رضایت مندی آنها و زندگی امن تری برایشان فراهم می شود.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.