مینا رجایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم با هدف کنترل از نابینایی در کودکان انجام می شود، اظهار داشت: با وجود 122 هزار کودک سه تا 6 سال در این شهرستان تا پایان سال باید 116 هزار کودک از این تعداد در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه شوند.
وی تصریح کرد: امسال باید 95 درصد کودکان سه تا 6 سال در این شهرستان مورد معاینه تبلی چشم قرار گیرند.
رییس اداره بهزیستی شهرستان ری افزود: تنبلی چشم تا سن زیرهفت سال قابل درمان است و براین اساس خانواده ها باید تا قبل از این سن با معاینه دقیق چشم کودکان از بروزهرگونه عارضه غیرقابل جبران در بزرگسالی جلوگیری کنند.
وی عنوان کرد: دراین طرح با استفاده از معاینات پزشکی و دستگاه‌های تخصصی، کودکان غربالگری شده و افراد دارای بیماری‌های چشمی شناسایی و برای درمان به پزشکان متخصص معرفی می شوند.
رجایی گفت: غربالگری تنبلی چشم درسطوح مختلف معاینه کودک، در صورت مشکوک بودن مراجعه به متخصص بینایی‌ سنجی و درآخر نیز در صورت تشخیص اختلالات بینایی با ارجاع به متخصص چشم پزشک، انجام می شود.
وی یادآور شد: اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در سراسر کشور اجرا می‌شود که می تواند موجب پیشگیری از بروز نابینایی و کم بینایی در کودکان، کاهش معلولیت در جامعه و هزینه های ناشی از بروز معلولیت نابینایی و درمان آن شود.
رییس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: اگر نابینایی کودکان به موقع درمان نشود هزینه هر کودک در سال 11 میلیون تومان خواهد بود و این بار هزینه مشکلاتی را هم برای خانواده ها و هم دولت ایجاد می کند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.