قاسم میرزایی نیکو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: زمانی که انتخابات استانی شود مشکلات موجود در زمینه حضور پررنگ احزاب نیز کاهش می یابد.
سخنگوی فراکسیون احزاب و تشکل ها در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: احزاب هر استان فهرست افراد پیشنهادی خود را ارائه می دهند، شورای نگهبان آن را کنترل می کند و اگر مساله ای وجود داشته باشد مستقیم و براحتی با احزاب در میان می گذارد.
به گفته وی نمایندگان باید از حوزه اجرایی خارج شوند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بیان کرد: وظیفه نمایندگان گازرسانی و دیگر امور اجرایی به شهرها و روستاها نیست؛ نماینده مجلس موظف است در مسیر قانونگذاری و اخذ بودجه تلاش کند و بر عملکرد دستگاه های اجرایی نظارت داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به دیگر وظایف نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: مطالبات مردم از طریق طرح ولایحه توسط نمایندگان به مجلس ارائه می شود و کشور را در مسیر پیشرفت قرار می دهد.
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت و تلاش ها برای توسعه این دو شهرستان گفت: این شهرستان ها طی یک سال اخیر رتبه های اول و دوم استان تهران را در حوزه گردشگری کسب کرده اند.
وی تصریح کرد: در زمان مدیریت محمدحسین مقیمی استاندار سابق تهران، برنامه ریزی در حوزه گردشگری به عنوان یکی از اقدامات مهم در دستور کار قرار گرفت که به شناسایی 30 نقطه گردشگری در دماوند و همین تعداد در فیروزکوه منجر شد.
میرزایی نیکو با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های گردشگری حوزه انتخابیه گفت: ایجاد مراکز بوم گردی، صنایع دستی، بازارچه های فروش محصولات محلی و ... از جمله مصوبات شورای برنامه ریزی شهرستان های دماوند و فیروزکوه است که باید به آن توجه ویژه ای شود.
شهرستان های دماوند و فیروزکوه در شمال شرقی تهران قرار دارد.
تهرام/9897/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.