به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، فاطمه صالح با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر شبکه رصد و پایش زمین لرزه های این سازمان از 2 دستگاه لرزه نگار برخوردار است که 15 سال از نصب آنها در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در اطراف سد ماملو و منطقه لپه زنک می گذرد.
وی افزود: با توجه به زمان نسبتا طولانی بهره برداری و فرسودگی بخشی از تجهیزات که اخیرا منجر به از کارافتادگی این دو ایستگاه شده بود، طی عملیاتی ویژه پس از تامین تجهیزات مورد نیاز از جمله باطری خورشیدی و انجام تعمیرات لازم با استفاده از ظرفیت کارشناسان معاونت پیشگیری و کاهش خطرپذیری و صرفه جویی قابل توجه در هزینه های مترتب بار دیگر بهره برداری از این دو ایستگاه آغاز شد و کار ارسال و رصد داده های زمین لرزه در شبکه ثبت زمین لرزه ها از سرگرفته شد.
صالح خاطرنشان کرد: انرژی مورد نیاز این دو ایستگاه از طریق پنل های خورشیدی و باطری های شارژی تامین می شود که با توجه به فرسودگی و خرابی های پیش آمده عملا از مدار خارج شده بودند که طی این عملیات ویژه مجددا این دو ایستگاه وارد مدار شدند.
گفتنی است اطلاعات حرکات زمین به صورت غیر برخط توسط این دو ایستگاه ضبط و ذخیره می شود و در تحلیل های کارشناسی مربوط به رصد و پایش حرکات گسل ها و زمین لرزه های منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.