به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دهستان حبله رود که به مناسبت هفته فرهنگی فیروزکوه در مسجدجامع روستای انزها برپا شده است، افزود: با ثبت و برند سازی محصولات دامداران می توانیم در جهت معرفی محصولات و صادر کردن آنها به دیگر شهرستان ها به رونق اقتصادی فعالان این عرصه و روستاها کمک کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: فرهنگ تقدیر از مفاخر و اشخاص برجسته باید نهادینه شود؛ یکی از اهداف هفته فرهنگی علاوه بر شناسایی و معرفی افراد برجسته و آثار آنها، برطرف سازی مشکلاتی از قبیل چاپ آثار نویسندگان شهرستان است.
وی در ادامه با اشاره به جاذبه های گردشگری روستای انزها اظهار داشت: در راستای اقداماتی جهت جذب گردشگر در شهرستان باید به ایجاد و بهبود زیرساخت ها توجه ویژه ای داشته باشیم.
فرماندار فیروزکوه با اشاره به منطقه گردشگری این شهرستان تصریح کرد: اثر طبیعی ملی تنگه واشی که سالهای متوالی مورد استقبال گردشگران از سراسر کشور قرار گرفته به دلیل عدم برنامه ریزی در معرفی منطقه و آماده نبودن زیرساخت ها با مشکلاتی مواجه شده است که امروز درصدد برطرف سازی هر چه سریع تر آنها هستیم.
این مقام مسئول ابراز کرد: حضور مسئولان در هفته فرهنگی در جهت سازماندهی مسائل روستاها یکی دیگر از اهداف برگزاری این هفته است.
یوسفی جمارانی با اشاره به سیلاب های این روستا در سال جاری خاطرنشان کرد: اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از بروز آسیب سیلاب در این منطقه به خوبی انجام شده است.
وی اعلام کرد: خسارت سیلاب خرداد ماه روستای انزها به دلیل اجرای پروژه های آبخیزداری نسبت به اردیبهشت بسیار کاهش یافت.
فرماندار فیروزکوه گفت: لایروبی رودخانه ها نیز در دستور کار امور آب شهرستان قرار دارد؛ همچنین شهرداری ها و دهیاری ها در حال جمع آوری نخله های حاصل از سیلاب ها در مناطق سیل زده هستند.
به گزارش ایرنا، امامزاده عبدالله (ع) با 700 سال قدمت، آبشار ورسستان و شلکان از جاذبه های روستای انزها از توابع بخش مرکزی فیروزکوه است.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.