به گزارش ایرنا گزارش تحقیق و تفحص از موسسه همشهری روز یکشنبه توسط حجت نظری سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نهمین جلسه شورا قرائت شد.
سید محمود میرلوحی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه گفت: به نظر می‌رسد این گزارش آنچنان که باید کامل نیست چرا که آقای حق شناس (رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران) در جلسات کمیسیون ها مطرح می‌کردند که این موسسه در زمان انتخابات تخلفاتی از جمله خرید ساختمان و لوازم از جمله صندلی داشته است.
وی گفت: اگر در باره انتخابات موضوعی مطرح بوده است، باید در گزارش به آن اشاره شود.
الهام فخاری عضو دیگر شورای شهر هم افزود: در خلاصه و فشرده گزارش، تمام جزییات تحقیق آورده نمی‌شود و گزارش تحقیق و تفحص از موسسه همشهری، گزارش بسیار مفصلی است.
وی با بیان اینکه مشت نمونه خروار است، تاکید کرد: از همکاران می‌خواهم تا با رای مثبت به تحقیق تفحص کمک کنند تا یکی دیگر از ابزار‌های شفافیت و بهبود سیستم با روش قانونی تحقیق و تفحص به انجام برسد.
فخاری بیان کرد: اگر صحن به تحقیق و تفحص رای دهد، موارد خارج از نوبت در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته و نتیجه آن به شورای اسلامی شهر اعلام می‌شود.
این عضو شورا گفت: انتظار می‌رفت به عنوان اولین تحقیق و تفحص شوراها آن هم از موسسه همشهری؛ آقای شهردار در صحن حضور داشته باشد.
زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر نیز عنوان کرد: کارکنان همشهری نگرانی جدی خود را به اعضای شورا انتقال دادند و بیان کردند که حق و حقوقشان در این موسسه ضایع شده است.
وی عدم همکاری مسئولان همشهری با هیئت تحقیق و تفحص و عدم شفافیت اقدامات همشهری را از نکات مطرح در این گزارش اعلام کرد.
وی اظهار داشت: کمبود کاغذ که همواره منجر شده تا این روزنامه از سهمیه خود به سایر روزنامه ها قرض بدهد و باعث کاهش تیراژ این روزنامه شده است.
وی افزود: کمبود کاغذ منجر شده تا یک موسسه سود ده به موسسه زیان ده تبدیل شود.
وی ساختار همشهری را ساختاری نادرست دانست و خواستار بازنگری در ساختار این روزنامه شد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه اعضای هیئت مدیره موسسه و معاونین شهرداری بنشینند و هیچ پاسخی به این گزارش ندهند قابل تحمل نیست.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.