سید امیر فتاحیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای سیاست های شهردار تهران در حوزه شهرسازی و با هدف کاهش تخلفات در این حوزه، روند نظارت نیروهای شهربان بر ساخت و‌ ساز در پایتخت تخصصی خواهد شد.
وی ادامه داد: شرکت شهربان با برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی در حوزه شهرسازی و تخلفات ساخت و ساز، با همکاری شهرداری‌های مناطق 22 گانه، فرایند نظارت در این حوزه را به سمت تخصصی شدن پیش خواهد برد.
فتاحیان با بیان اینکه نظارت به شیوه‌های غیر تخصصی، یکی از عوامل رشد تخلفات در حوزه ساخت و ساز به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: آشنایی عوامل اجرایی نظارت بر ساخت و ساز با اصول دانش شهرسازی، نقش مؤثری در کاهش و کنترل حرفه‌ای تخلفات دارد.
به گزارش ایرنا، آبان ماه امسال 120 هزار و 666 عملیات و مأموریت انضباط شهری در مناطق 22 گانه پایتخت توسط شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران انجام شد که از این تعداد 35 هزار و 443مورد مربوط به رفع سدمعبر و تسهیل رفت و آمد شهروندان، 77 هزار و 430 عملیات مربوط به پیشگیری یا رفع تخلف در حوزه ساخت و ساز شهری و 7 هزار و 793 مأموریت هم مربوط به رفع تخلف و صیانت از حریم تهران بوده است.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.