به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت سرهنگ احمد نجفی گفت: در پی وقوع سرقت های مشابه موبایل قاپی در مناطق مختلف پایتخت با شیوه یکسان، پرونده ای در این خصوص پلیس آگاهی تهران بزرگ جهت شناسایی و دستگیری این گروه از سارقین در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی اظهارات تعدادی از مالباختگان، انجام چهره نگاری و بدست آمدن تصاویر اولیه از سارقین، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که گروهی از سارقین جوان با میانگین سنی 20 الی 25 ساله با استفاده از انواع موتورسیکلت درمراکز و مناطق پر تردد و شلوغ شهر تهران از جمله بازار، شوش و مولوی اقدام به سرقت می کنند.
نجفی با بیان اینکه در چهره نگاری صورت گرفته و اظهارات مالباختگان در خصوص گویش و لهجه سارقین بررسی فرضیه انجام سرقت ها توسط گروهی از سارقین غیرایرانی در دستور کار قرار گرفته است افزود: نهایتا کارآگاهان موفق به شناسایی گروهی پنج نفره از سارقین با تابعیت یکی از کشورهای همسایه در شرق کشور شدند.
وی ادامه داد: سرانجام با شناسایی مخفیگاه سارقین در حوالی منطقه دروازه غار تهران، پلیس با اطمینان از حضور تمامی اعضای گروه در مخفیگاهشان، آنها را دستگیر کرد.
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: با دستگیری متهمان و در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که این پنج متهم به صورت غیر قانونی وارد کشور شده و طی مدت فعالیت مجرمانه خود از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب گروههای یک یا دو نفره در سطح شهر تهران اقدام به انجام دهها فقره سرقت کردند.
نجفی با اشاره به اعتراف صریح متهمان به سرقت بیش از 150 دستگاه گوشی تلفن همراه اظهار کرد: اعضای گروه سارقین، گوشی های مسروقه را به قیمتی بسیار پایین تر از قیمت واقعی آنها به فروش رسانده و دهها دستگاه از گوشی های سرقتی توسط اعضای آن به خارج از کشور انتقال داده شده است.
وی با اعلام این خبر گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، دهها دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد که در ادامه بیش از 25 مالباخته شناسایی و به پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.
نجفی گفت: متهمان پرونده نیز با قرار قانونی صادره از سوی دادیار محترم شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران، جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.
تهرام/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.