عادل مصدقی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مقاطعی از آزاد راه های قم، کرج و ساوه نیاز به بهسازی، روکش، لکه گیری و درزگیری دارد و همچنین از لحاظ ایمنی نیاز به گاردریل، نیوجرسی، تابلو اعلانات، خط کشی و پاکسازی حاشیه راه دارد که برای اجرای این اقدامات از طریق منابع ملی و استانی به حداقل 24 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: در بخش بزرگراهی نیز در محورهای دماوند، فیروزکوه، جاجرود و همچنین محورهای هراز و امام رضا (ع) در مقاطعی به بهسازی، لکه گیری، روکش و درزگیری و از لحاظ ایمنی نیاز به گاردریل ، نیوجرسی، تابلوهای اعلانات ،خط کشی و پاکسازی حریم راه نیاز است که برای اجرای این اقدامات نیز به اعتبار 34 میلیارد تومانی نیاز است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در ادامه به نقاط بحرانی جاده های این استان اشاره کرد و افزود: در زمان بارش های زمستانی گردنه های گدوک، امین آباد، بشم، دلیچایی، امامزاده هاشم (ع)، آهکدره، مبارک آباد، امامزاده داود (ع)، حسن آباد، نعلبندان و همچنین محور شمشک به دیزین جز محورهای بحرانی استان تهران است که در فصل زمستان تیم های ویژه راهداری با تجهیزات لازم بصورت 24 ساعته در این محورها مستقر هستند.

** وسعت راه های استان تهران حدود 3 هزار کیلومتر است
وی همچنین در ادامه به وسعت راه های استان تهران اشاه کرد و خاطرنشان کرد: به تفکیک آزاد راه ها، بزرگراه ها، راههای اصلی و فرعی و همچنین روستایی وسعت راه های این استان 2 هزار و 936 کیلومتر است.
مصدقی ادامه داد: از این میزان 198 کیلومتر آزاد راه، 455 کیلومتر بزرگراه، 195 کیلومتر راه اصلی، 119 کیلومتر راه فرعی، یک هزار و 925 کیلومتر راه روستایی و همچنین 44 کیلومتر راه درون شهری در استان تهران وجود دارد.
وی همچنین با اشاره به میزان تردد خودرهای سبک و سنگین در محورهای استان تهران گفت: طبق گزارشات دوربین های راهداری استان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه امسال حدود 300 میلیون خودرو سبک و سنگین در محورهای استان تهران تردد کردند.
تهرام/7243//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.