به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به وضعیت آسیب های اجتماعی استان اشاره و بیان کرد: کودکان کار را پذیرش و مشکل خانواده های آنان را بررسی می کنیم؛ کمیته امداد و بهزیستی نیز با شرط تمکن نداشتن مالی خانواده کودک وارد می شوند.
وی همچنین اظهارداشت: برای معتادان متجاهر حداکثر ظرفیت ١٥ هزار نفره از سوی بهزیستی در استان تهران تامین شده است.
به گفته محسنی بندپی مرکز جامع توانمندسازی معتادان متجاهر در کلانشهرها ایجاد شده است.
استاندار تهران افزود: اکنون برای معتادان متجاهر چرخه درمان و آموزش پیش بینی شده است و به منظور ارتقای مهارت به شکل مدیریت به صورت موردی رصد می شوند.

**اولویت با حمل و نقل ریلی
استاندار تهران همچنین در این نشست با اشاره به اینکه اولویت در حوزه راه و شهرسازی استان تهران توسعه حمل و نقل ریلی است تصریح کرد: درحوزه صنعت، معدن و تجارت استان تهران باید دو راهبرد داشته باشیم؛ نوسازی و بازسازی صنایع موجود و اینکه مجوزهای جدید فقط برای صنایع سبز و کمتر آلاینده صادر شود.
محسنی بندپی گفت: خط مشی و راهبرد اصلی در استان هم افزایی، همگرایی و انسجام است.
به گفته وی تدوین سند توسعه استان تهران اقدامی اثربخش است که باید مبنای عملکرد باشد.
وی با طرح این پرسش که چرا بودجه ٩٧ نسبت به ٩٦ کاهش یافته؟ ادامه داد: چون به دنبال آنچه باید نرفته ایم و مدیران باید تلاش خود را متمرکز به استان تهران کنند.
محسنی بندپی گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه ها بین ٢٠ تا ٣٠ درصدد در نوسان است و باید در این بخش قوی تر اقدام شود؛ مدیران هرچه وقت بخواهند برای امور زیرساختی استان زمان می گذاریم.
وی نرخ بیکاری در استان تهران را ١٢.٢ درصد خواند و بیان کرد: 850 هزار نفر جمعیت روستاهای استان تهران است و یک و نیم میلیارد تومان بودجه اشتغال برای آنها در نظر گرفته شده است که باید از این ظرفیت برای استان بهره برد.
استاندار تهران اضافه کرد: باید هویت مستقل حقوقی و اجرایی در حوزه بانک ها برای استان تهران تعریف کنیم و مدیریت بانک ها در حوزه های مختلف در جلسات استانداری حضور یابند؛ بانک ها ابزار اقدامات در طرح های گردشگری و توسعه ای استان هستند.

*سند توسعه استان هفته آینده رونمایی می شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این نشست گفت: بخش پایانی تهیه سند توسعه استان تهران در حال انجام است که با چاپ آن، تا هفته آینده به صورت رسمی از این سند رونمایی و به تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های شهرستان‌های استان ابلاغ خواهد شد.
نعمت الله ترکی افزود: بیش از ۱۶ چالش اصلی در حوزه‌ها و بخش‌های اساسی از بهداشت و درمان و حمل و نقل گرفته تا بحث آب و تصفیه خانه‌های فاضلاب در استان وجود دارد که پیگیر رفع این موانع و مشکلات هستیم.

*نوسازی بافت های فرسوده در سند توسعه استان
ترکی اشاره‌ای نیز به بحث نوسازی بافت‌های فرسوده داشت و گفت: این مهم در دستور کار سند توسعه استان قرار گرفته است و در همین زمینه ۵۰ تیم فنی برای بررسی و اجرای این طرح در محلات مختلف تهران و شهرستان‌های استان فعالیت دارند.

تهرام3036/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.