به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های این هفته نماز جمعه ورامین اظهار داشت: در بررسی شعارهای تبلیغاتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا این جملات به چشم می خورد که باید ایرانیان را با اعتیاد، دود و دخانیات گرفتار و به خودشان مشغول کنیم تا کاری به سیاست های ما نداشته باشند.
وی افزود: این که در شرایط اقتصادی امروز بسیاری از کارخانجات کشور تعطیل و یا نیمه تعطیل می شوند، ولی یک برند معروف سیگار اسرائیلی در ایران شعبه زده و مشغول به کار است، موضوع مهمی است که مسئولان باید به آن پاسخ دهند.
رئیس شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی استان تهران افزود: طبق آمار در 2 سال گذشته 32 میلیون دلار سیگار آمریکایی وارد ایران شده در حالی که هر شرکت یا کشوری که سالانه بیش از 5 میلیون دلار با ایران مبادله کالا داشته باشد توسط آمریکا تحریم می شود.
محمودی افزود: ایران در واردات سیگار طی 40 سال گذشته تحریم نشده و این در حالی است که با کمال تأسف دولت سیگار را در ردیف کالاهای با اولویت ارزی نرخ چهار هزار و 200 تومان قرار داده است.
وی ضمن انتقاد از وجود قلیان سراهای متعدد در شهرستان ورامین گفت: از هر طرفی که به شهر ورامین وارد می شوید ، قلیان سراهای متعددی به چشم می خورد که به بهانه اشتغال و کسب درآمد در حال نابود کردن جوانان هستند.
امام جمعه موقت ورامین با تأکید بر لزوم ورود شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امر به معروف به موضوع قلیان گفت: امروز بسیای از افراد در برابر معضلات اجتماعی و اخلاقی سکوت کرده و به فرهنگ بی توجهند.
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: هر چند که بعد از حضرت عیسی، دنیای مسیحیت با انحرافاتی مواجه گردید، ولی مسلمانان برای حضرت مسیح به عنوان یک پیامبر صاحب کتاب ، احترام بسیاری قائلند.
حجت الاسلام محمودی تأکید کرد: به طور قطع، حضرت مسیح خباثت های امروز نظام های سرمایه داری آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورها را نمی پسندد.
وی افزود: امروز کلیسا و رهبران مسیحیت در برابر ویرانگری ها و جنایات کشورهای استکباری سکوت اختیار کرده اند که این امر با روح مسیحیت منافات دارد.
تهرام/7254/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.