به گزارش ایرنا، عزیز میکائیلی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: گونه های نادر جانوری از جمله قوچ ،بز، میش و حتی پلنگ در این منطقه زیست می کردند که به مرور زمان با تغییر کاربری اراضی و حضور خوش نشینان احساس خطر کرده و منطقه را ترک کردند.
وی تصریح کرد: هم اکنون در سراسر منطقه به جز پهنه های متصل به پارک خجیر و سرخه حصار، دیگر نشانه ای از حیات وحش مشاهده نمی شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اظهار داشت: بیش از 80 درصد از منابع طبیعی این شهرستان در داخل پهنه های تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و بخشی از پهنه های حفاظتی بدون اخذ نظر محیط زیست و در نظر داشتن تبعات زیست محیطی به کاربری‌های مسکونی و صنعتی تبدیل شده اند.
وی با بیان اینکه شهرستان پردیس ظرفیت تبدیل به شهر صنعتی و کارگاهی را ندارد، گفت: تهران نشینان با وردود به ارتفاعات این شهرستان و با ساخت تفرجگاه، آسیب های جبران ناپذیری به این منطقه وارد کرده اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پردیس عنوان کرد: به منظور محافظت از محیط زیست از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 300 مورد پایش و بازدید، صدور 120 اخطاریه، 46 مورد بررسی استعلام، 70 مورد نمونه برداری آب انجام شد.
میکائیلی همراهی مردم را بزرگترین پشتوانه محیط زیست بیان کرد و اظهار داشت: شهروندان برای هر گونه راهنمایی و مشاوره زیستی با شماره 1540 این سازمان در طول 24 ساعت شبانه روز تماس حاصل کنند..
شهرستان پردیس که در شرق پایتخت قرار دارد بر اساس آمار سال 95، 170 هزار نفر جمعیت دارد.
تهرام/9441/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.