به گزارش ایرنا، این خانه مهراتیسم با مساحت هزار و 60 متر تعداد 340 کودک را در خود جای داده که کودک از شهرستان های استان تهران در این مرکز آموزش داده می شوند.
به گفته معصومه غفاری مدیر خانه مهراتیسم در این مرکز 14 مربی به کودکان ومادران آموزش های لازم را ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه آموزش ها به دلیل حضور فراوان کودکان در این مرکز در دو بخش صورت می گیرد، ادامه داد: مادران و کودکان در شیفت اول از ساعت هشت صبح تا یک و نیم بعد از ظهر و در شیفت دوم از ساعت 2 تا هشت شب در این مرکز آموزش می بینند.
غفاری عنوان کرد: اوتیسم اختلالی است که در برخی مواقع از ابتدا با کودکان است و برخی بچه ها علامت هایی دارند. اما با درمان و گفتار درمانی و توانبخشی می توان آنها را برای ورود به اجتماع آماده کرد.
وی تصریح کرد: درمان و آموزش این کودکان کمک موثری در وضعیت آنها و حضورشان در اجتماع دارد.
اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.
علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علت اصلی آن ناشناخته‌ است.‌
به کسانی که این اختلال را دارند اوتیستیک‌ یا درخودمانده گفته می‌شود. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.
وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تاثیر می‌گذارد.
کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند.
این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود.
در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ‌های غیرمعمول به افراد، دل‌بستگی به اشیا یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیرمعمول دیده شود. هستهٔ مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط است.
خانه مهراتیسم امروز پنجشنبه با حضور فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران و هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و برخی از مسئولان این شهرستان در روستای امین آباد محله نسوز شهرری گشایش یافت.
به گزارش ایرنا، مرکز روانپزشکی رازی و خانه امن دولت آباد از مراکز مهم و خدمات رسان در سطح شهرستان ری به شمار می رود.
روستای امین آباد با جمعیت حدود 15 هزار نفر در استان تهران، شهرستان ری، بخش مرکزی و دهستــــان غنی آباد و در حریم منطقه 20 شهرداری تهران در طول جغرافیایی 51 درجه و 30 دقیقه و عرض جغرافیایی 35 درجه و 35 دقیقه در ارتفاع 1040 متر از سطح دریا واقع شده است .
این روستا در قسمت غربی دهستــان غنی آباد و در 6 کیلومتری شهرری واقع شده است که از سمت شمال به کوه بی بی شهربانو، شمال غربی به بیمارستان روانپزشکی رازی با وسعت 705 هکتار جزء بزرگترین بیمارستان‌های خاورمیانه بشمار می‌رود و از سمت شرق به کارخانه سیمان تهران و کارخانه ذوب مس و مرکز تحقیقاتی دامپزشکی دانشگاه تهران و جاده خاوران ، از سمت غرب به شهرک نسوز و از جنوب به اراضی کشاورزی با وسعت هزار هکتار که حدود 700 هکتار آن قابل کشت از قبیل (گندم، جو، یونجه، بلال و...) محدود می‌شود.
1970 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.