به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد رضا مهماندار روز پنج شنبه در حاشیه طرح رزمایش زمستانی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی محدودیتی برای تردد اعمال می‌شود، کار درستی نیست که ما با پرداخت عوارض وارد این محدوده شویم ،‌ بلکه باید ممنوعیت تردد وجود داشته باشد و تنها خودروهای امدادی، انتظامی و خودروهای ساکنان آن منطقه امکان ورود به آن محدوده را پیدا کنند.
به گفته وی، محدوده زوج و فرد یک محدودیت ترافیکی است و نمی‌توان محدودیت را پولی کرد و باید با جریمه و اعمال قانون مانع از ورود غیر قانونی به این محدوده شد تا هدف اصلی طرح اجرایی شود.

* خودروهای فاقد طرح ترافیک علاوه برجریمه عوارض نیز باید پرداخت کنند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: امسال برای اولین بار مقرر شد خودروهایی که بصورت غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک شوند علاوه بر جریمه باید عوارض نیز پرداخت کنند.
به گفته وی، این پرداخت عوارض تنها مربوط به محدوده طرح ترافیک است و در محدوده زوج و فرد این طرح اجرا نمی‌شود.

** برداشتن نرده های چهار راه ولیعصر (عج) در دستور کار نیست
سردار مهماندار همچنین درباره بحث برداشتن نرده های چهار راه ولیعصر (عج) نیز واکنش نشان داد و گفت: فعلا برنامه‌ای برای برداشتن این نرده ها نداریم.
وی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به مسکو گفت: در این سفر این موضوع را بررسی کردم و دیدم که در شریان ها و تقاطع اصلی این شهر نیز به هیچ وجه شهروندان از عرض خیابان عبور نمی‌کنند ،‌ بلکه در فواصل 200 تا 300 متر با زیرگذرهایی با رمپ‌ها و امکانات لازم ساخته شده و هنگام عبور از خیابان از این زیرگذرگاه‌ها استفاده می‌شود.
سردار مهماندار خاطرنشان کرد: در خیابان های فرعی و محلی ، اولویت تردد با عابران پیاده است، اما در خیابان‌های شریانی و اصلی عبور عابر پیاده از عرض خیابان تنها از طریق زیرگذرها و پل ها صورت می گیرد و تجربه نشان داده که اگر عابران پیاده و خودرو را با هم ترکیب کنیم، حجم ترافیک افزایش یافته و همین امر باعث طولانی شدن توقف خودروها در معابر و افزایش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

** خودروهای با چراغ ال ای دی حق تردد در خط ویژه ندارند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تردد خودروهای دولتی ال ای دی دار در خط ویژه گفت: هیچ خودرویی به جز موارد محدود استثناء اجازه تردد با چراغ ال ای دی در خطوط ویژه‌ ندارند.
وی تصریح کرد: صرف داشتن چراغ ال ای دی یا لایتر (فلاشر پلیسی ) مجوز تردد در خطوط ویژه‌ نیست و به ماموران ابلاغ کردیم که در صورت مشاهده چنین خودروهایی که بدون دریافت مجوز از پلیس چراغ ال ای دی نصب کرده‌اند ضمن توقیف خودرو تجهیزات این خودروها را نیز توقیف کنند.
سردار مهماندار تاکید کرد: هیچ سازمانی بدون مجوز از پلیس راهور حق استفاده از چراغ های ال ای دی را ندارد و تنها خودروهای امدادی و انتظامی که چراغ گردان روی سقف شان نصب شده مجاز به تردد در خطوط ویژه‌ هستند.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.