به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشن عصر چهارشنبه در محل موسسه فرهنگی هنری شهرداری با حضور گسترده بانوان هنرمند و مسئولین شهرستان برای اولین بار برگزار شد.
اجرای موسیقی زنده ، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز به بهترین غذا و زیباترین سفره از دیگر بخش‌های این جشن یلدایی بود.
شهردار پردیس در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یاد آوری دورهم نشینی، صله‌رحم، احترام گذاشتن به بزرگترها و آشنایی نسل چهارم ما با سنت های ارزشمند ایرانی هدف اصلی ما در برگزاری این جشن است.
کوروش گلریز با اشاره به پخت غذاهای سنتی و محلی خاطر نشان کرد: نمایش سفره ساده و سالم ایرانی به دور از تجملات و معرفی غذاهای کم کالری سنتی و محلی یکی از شرایط حضور شرکت کنندگان در این جشن بود و منتخبین با توجه به شرایط یاد شده، توسط کارشناسان تغذیه انتخاب شدند و جوایزی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.
وی در ادامه افزود: امسال برگزاری این جشن برای فازهای 1 تا 4 پردیس برنامه ریزی شده بود و برای سال آینده به دنبال ایجاد زیر ساخت‌های مناسب برای برگزاری این آیین در فازهای جدید مسکن مهر شهرستان پردیس هستیم.
رئیس کمیسیون امور بانوان شورای اسلامی شهر پردیس نیز گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این جشن معرفی آداب و سنن ایرانی به نسل جدید است، در این مراسم جوانان و نوجوانان زیادی حضور داشتند و با آیین، سنن و غذاهای محلی آشنا شدند.
سید مریم موسوی جوردی در ادامه اظهار داشت: یلدا یکی از بهانه‎های بسیار دوست داشتنی و خاطره انگیز برای همه خانواده های ایرانی برای تحکیم بنیان خانواده و احیای سنت حسنه صله رحم است و برگزاری این جشن ها راهی برای معرفی و حفظ ارزش‌ها و سنت های اصیل گذشته در بین خانواده‌های ایرانی است.
گفتنی است این جشن به همت شهرداری، کمیسیون امور بانوان شورای اسلامی و هیات همگانی شهر پردیس برگزار شد.
شهرستان پردیس که در شرق پایتخت قراردارد بر اساس آمار سال 95، 170 هزار نفر جمعیت دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.