به گزارش ایرنا علی اعطا روز یکشنبه پس از پایان یکصد و هشتمین جلسه شورا با حضور در جمع خبرنگاران افزود: طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه‌های معاونت از 9 سطح به 6 سطح سازمان و حذف پست‌های مشاور، جانشین و قائم مقام در کلیه واحدهای ستادی، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه که در دستور جلسه امروز قرار داشت، شامل دو بخش است که اعم از کوچک‌ سازی ساختار و کاهش معاونت‌ها از 9 به 6 سطح است و در بند دوم آن تعدادی از پست‌های قائم مقام و مشاور حذف می‌شوند.
وی یادآور شد: این طرح در جلسه بعدی مطرح می‌شود و در خصوص آن تصمیم‌گیری می‌شود.
اعطا درباره لایحه برنامه سوم توسعه شهری هم گفت: آنچه به عنوان لایحه برنامه سوم به شورا ارائه شد اشکالاتی داشت و به همین دلیل بنا شد معاونت‌ برنامه‌ریزی شهرداری و کمیسیون‌های مرتبط با شورا کارگروه‌هایی تشکیل داده و متن را بازآرایی کنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: طی یک ماه اخیر بازآرایی صورت گرفته و اکنون متن ارسالی معاونت برنامه‌ریزی شهرداری را در دست داریم.
عضو شورای شهر تهران گفت: به زودی این لایحه در صحن بررسی و پس از آن به بررسی بودجه خواهیم پرداخت.
وی با اشاره به دستور جلسه امروز شورا هم گفت: در این جلسه یک فوریت طرح دستورالعمل اجرایی بند الف تبصره 26 مصوب بودجه 97 تصویب شد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در بودجه سال 97 که شورا تصویب کرده مقرر کرده بودیم 3.5 درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای معاونت‌ها، موسسات و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در حوزه وظایف خودشان در زمینه فرهنگی، اجتماعی و هنری مطرح شود اما برای این مصرف دستورالعمل اجرایی وجود نداشت.
اعطا اظهار داشت: شهرداری تهران باید دستورالعمل اجرایی را ارائه می داد اما این اقدام را انجام نداده بود و امروز مقرر شد، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا این کار را انجام دهد.
وی ادامه داد: لایحه شناسنامه تک‌باغات و اراضی مشجر امروز بررسی و کلیت این لایحه این است که شهرداری از طریق یک مطالعه مفصل و گسترده اراضی مشجر شهر را شناسایی کند و آن دسته از اراضی را که سند آنها باغ است یا رای کمیسیون ماده 12 مبنی بر باغ بودن، دارند بررسی کند و به صورت یکجا به شورا ارائه دهد.
سخنگوی شورای شهر تهران افزود: برخی اعضا این نظر را داشتند که ممکن است زمینی مشجر نباشد اما در سند آن آمده باشد که باغ است یا رای کمیسیون ماده 12 را داشته باشد و بر سر این موضوع اختلاف داشتند.
وی افزود: اگر لایحه صرفاً به اراضی مشجر بپردازد مسائل شورا را حل نمی‌کند و باید آن دسته از زمین‌هایی که به وسیله سند یا رای کمیسیون ماده 12 که باغ هستند هم به این مصوبه اضافه شوند.

تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.