به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس پایتخت ، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی در این باره گفت: با افزایش جیب بری در ایستگاه های اتوبوس، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت تا اینکه در هجدهم آذرماه سال جاری رفتار مشکوک خانمی در ایستگاه 15 خرداد نظر آنان را به خود جلب کرد و مدتی وی را تحت مراقبت قرار دادند.
وی گفت: این زن که خود را به مسافران اتوبوس نزدیک و پی در پی نقل مکان می کرد، شک ماموران را تبدیل به یقین کرد، مبنی بر اینکه وی با نزدیک شدن به مسافران ، اموال داخل جیبشان را سرقت کرده و بلافاصله جا به جا می شود.
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه ماموران سارق را تحت نظر گرفته و وی را هنگام سرقت یعنی زمانی که دست خود را داخل کیف یکی از مسافران کرده بود دستگیر کردند، اعلام داشت: در بازرسی از کیف دستی متهم، 9 عدد کارت شناسایی و عابر بانک مربوط به افراد مختلف کشف شد که در بررسی ها و استعلام های صورت گرفته مشخص شد، اموال کشف شده مسروقه است.
سرهنگ نجفی، با بیان اینکه متهم تا کنون به 50 فقره جیب بری و کش روی از شهروندان در مسیر اتوبوس های بی آر تی، مترو، مراکز خرید و پزشکی اعتراف کرده است، ادامه داد: متهم به پلیس آگاهی منتقل و تحت بازجویی اولیه قرار گرفت.
این مقام انتظامی تصریح کرد: نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و تیمی از ماموران برای بازرسی از مخفیگاهش اعزام و موفق به کشف اموال مسروقه شامل: انواع لباس های مردانه ، زنانه و بچگانه ، لوازم خانگی، اسباب بازی، خشکبار و ... شدند.
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به شناسایی تعدادی از مال باختگان افزود: اقدامات لازم جهت شناسایی دیگر مال باختگان و تحویل اموال مسروقه به آنان ادامه دارد.

**پلمپ انبار لوازم یدکی خودرو در رباط کریم
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از شناسایی و پلمپ انبار بزرگ لوازم یدکی خودرو قاچاق در شهرستان رباط کریم خبر داد.
سردار محسن خانچرلی در این باره اظهار داشت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی یکی از سوله های شهرستان رباط کریم را مورد بازدید قرار دادند.
این مقام ارشد انتظامی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از انبار مورد نظر، 105 هزار و 472 قطعه لوازم یدکی خودرو قاچاق کشف کردند که کارشناسان ارزش این محموله را 4 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران بیان داشت: به دستور مقام قضائی انبار مذکور تا تعیین تکلیف نهایی پلمپ و یک نفر در این ارتباط دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال داده شد.

**کشف انبار فیلتر تصفیه آب خانگی قاچاق در پردیس
فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف انبار فیلتر تصفیه آب خانگی قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در شهرستان پردیس خبر داد.
سردار عبدالرضا ناظری در این باره اظهار داشت: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا، ماموران پلیس آگاهی شهرستان پردیس حین کنترل و بازدید انبارهای دپوی کالا در شهرک صنعتی خرمدشت، موفق به کشف یک انبار نگهداری لوازم خانگی شدند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این انبار انواع فیلتر تصفیه آب یخچال و ماشین لباسشویی و مواد اولیه پلی پروپلین کشف کردند، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با اشاره به اینکه ارزش کالای قاچاق مکشوفه برابر اعلام کارشناسان معادل 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است گفت: استمرار طرح های عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا به صورت برنامه ریزی شده در تمام نقاط استان بصورت مستمر ادامه خواهد داشت و کلیه انبارها مورد پایش و کنترل قرار خواهند گرفت.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.