مهرداد پور فتحی روز یکشنبه در همایش هفته پژوهش شهرستان دماوند که در اردوگاه مصطفی خمینی این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه شعار این هفته 'مدرسه، محور پژوهش و مهارت' است در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان محور تحقیق و یک نهاد مهم در تقویت بخش علوم انسانی، توانسته در حوزه پژوهش فعالیت های موثری داشته باشد.
وی با بیان اینکه این نهاد در تمامی رده های سنی در شهرستان مولف دارد و جامعه فرهنگیان نیز در این بخش فعالیت دارند، گفت: شهرستان دماوند در بخش پژوهنده و تولید محتوا رتبه های برتر استانی و منطقه ایی دارد و علاوه بر فعالیت در بخش تالیفات، در حوزه رباتیک دانش آموزی امسال اقدامات ارزشمندی در حوزه پژوهشسرا صورت گرفته و مقامات خوبی را کسب کرده اند و در مسابقات آزمایشگاهی نیز حائز رتبه های برتر استانی شدیم.
پور فتحی با تاکید براینکه در سنوات گذشته تعداد تالیف ها بسیار کمتر از سال جاری بود، افزود: امسال 14 اثر توسط فرهنگیان تالیف شده است که 3 اثر آن متعلق به دانش آموزان می باشد و در این همایش نیز رونمایی شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند خاطر نشان کرد: این نهاد می تواند در حوزه پژوهش، ریل گذار در دانشگاه ها باشد و این در حالی که است که در بسیاری از دانشگاه ها در این خصوص گاهی از مطالب کپی استفاده می شود.
وی اضافه کرد: تاکید ما در مدارس انجام تحقیق های علمی توسط دانش آموزان است و مسائلی که در گروه های آموزشی انجام می شود بر پایه تحقیق و پژوهش باشد.
این مقام مسئول همچنین به اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی تولید محتوای الکترونیکی، تقدیر از مولفین فرهنگی و دانش آموز و همچنین تقویت تنها پژوهشسرای شهرستان دماوند از دیگر اقدامات این نهاد بوده است.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.