به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان زیبا سازی شهر تهران، برزین ضرغامی در این خصوص گفت: طرح بهارستان 98 یک اقدام فرهنگی است که با استفاده از توان هنرمندان تجسمی در هنرهای شهری و ایجاد نشاط در سطح شهر برگزار می ‌شود.
وی، فراهم کردن زمینه ایده پردازی و خلق تجربه ‌های جدید رنگی در منظرشهری، بهره‌ گیری از فرهنگ و هنر و مراسم وآئین‌ های ایرانی- اسلامی در کنار فرصت بروز ایده‌ های خلاق هنرمندان تجسمی را از جمله اهداف برگزاری این طرح، برشمرد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران هنرهای محیطی و آذین‌ بندی خلاق و نوگرا، دیوارهای کوچک شهر من و تخم‌ مرغ‌ های نوروزی را از بخش های اصلی این دوره از سالانه هنرهای شهری عنوان کرد و گفت: هنرمندان تجسمی در این بخش ها به رقابت با هم می پردازند و علیرضا اصفهانی ‌زاده، محمود پورنصری ‌نژاد، سعید روانبخش، سیدمحمود شعیبی، کامبیز صبری، کیانوش غریب ‌پور، محمدرضا فیروزه ‌ای و محسن گودرزی از اعضای شورای انتخاب آثار و داوری بهارستان 98 هستند.
به گفته این مقام مسئول، طرح های مختلف برای زیباسازی و ایجاد تنوع در جداره‌ های شهری، پایه پل‌ ها، عرشه پل ‌های سواره و پیاده، تنه خشک درختان و هواکش مترو مورد توجه هیات داوری بهارستان 98 خواهد بود.
وی در مورد بخش «دیوارهای کوچک شهر من» در طرح بهارستان 98 گفت: این طرح فرصتی فراهم می شود تا با استفاده از ظرفیت و توانمندی هنرمندان ساکن محله ها و تاکید بر زمینه‌ های فرهنگی محله ها، دیوارهای کوچک گوشه گوشه‌ ی شهر تهران را بر اساس شکل‌ و ماهیت طبیعی آن‌ ها، بدون کم‌ ترین دستکاری در ساختار موجود، به محل روایت‌ های زیبا از زندگی تبدیل و هنر دیوارنگاری را در مویرگ‌ های شهر جاری کنیم.
به گفته ضرغامی در این بخش علاوه بر رویکرد سال گذشته مبنی بهره‌ مندی از دیوارهای مختلف شهر با حفظ ساختار، امکان طراحی دیواره‌ها با رویکرد حرفه ‌ای نقاشی نیز فراهم است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین از بخش «تخم ‌مرغ‌ های نوروزی» با عنوان حجم‌ های دوست ‌داشتنی و خاطره ‌انگیزی که چند بار شهر را به سفره‌ های رنگین نوروزی تبدیل کرده ‌اند، یاد کرد.
ضرغامی با اشاره به اینکه همه‌ هنرمندان با گرایش‌ های مختلف هنرهای تجسمی، نقاشان، مجسمه ‌سازان، طراحان گرافیک، هنرمندان تصویرگر، هنرمندان فعال در هنرهای محیطی و سایر موارد می ‌توانند در بهارستان 98 شرکت کنند، ادامه داد: هیات داوران 3 اثر در بخش نقاشی دیواری و 3 اثر در بخش هنرهای محیطی و آذین بندی را با جایگاه برابر، به ‌عنوان آثار برگزیده بهارستان 98 معرفی خواهند کرد و بخش تخم‌ مرغ‌ های نوروزی به صورت غیررقابتی برگزار می‌ شود.
ضرغامی خاطرنشان کرد: به هنرمند برگزیده یا نمایند‌ه‌ تیم هنری تندیس سالانه، دیپلم افتخار و مبلغ 50 میلیون ریال اهدا می ‌شود و به تمامی هنرمندان راه‌ یافته به بخش ‌های مختلف رویداد، گواهی شرکت اعطا خواهد شد.
هنرمندان برای اطلاع از شرایط و زمان ارائه آثار می توانند به سایت سازمان مذکور مراجعه کرده و یا با شماره 22969742 تماس حاصل نمایند.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.