به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز یکشنبه پس از پایان یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص خودداری بانک‌ها از ارائه تسهیلات به شهرداری پایتخت افزود: ما برای گرفتن اعتبارات از بانک‌ها به اندازه کافی وثیقه داریم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم و آن چیزی که مشکل ایجاد کرده است میزان بدهی‌های ما به سیستم بانکی است.
وی گفت: آیین‌نامه‌هایی در سیستم بانکی است که اگر یک ارگان به یک بانک‌ هم بدهکار باشد نمی‌تواند از سایر بانک‌ها هم وام بگیرد و لذا مانع اصلی ما برای استفاده از اوراق مشارکت بدهی‌های شهرداری به سیستم بانکی است که باید آن را از طریق مذاکره و بانک‌ها حل کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از آنجایی که تعدد شهردار داشته‌ایم نتوانسته‌ایم با بانک‌ها به درستی مذاکره کنیم و به بانک‌ها امید دهیم که این بدهی‌ها در دراز مدت پرداخت می‌شود و اقدام به انتشار اوراق مشارکت برای شهرداری کنند.

*ایجاد کمیسیونی برای نظارت بر انتخابات شهرداری شایع است
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر تشکیل کمیسیونی برای نظارت بر انتصابات شهرداری گفت: این مطلب شایعه است و صحت ندارد.

*کمیسیون برنامه و بودجه جزئیات انتشار اوراق مشارکت شهرداری را بررسی می‌کند
هاشمی با بیان اینکه یک فوریت انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تصویب شد، گفت: هنوز متن لایحه مورد بررسی و تصویب قرار نگرفته است و باید ابتدا در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شود و در همانجا هم محل هزینه‌کرد آن مشخص شود.

*بدهی دولت به شهرداری پس از حسابرسی ها از طریق تهاتر پرداخت می شود
هاشمی در ادامه درباره بدهی دولت به شهرداری گفت هر بخشی که حسابرسی انجام شده و نظر دولت در خصوص تامین شود از طریق تهاتر پرداخت می شود برای مثال بدهی مالیاتی مترو به دولت به میزان 70 میلیارد تومان از طریق تهاتر پرداخت شده است.

*بیش از حد 80 درصد دستور جلسه امروز بررسی شد
رئیس شورای شهر تهران در تشریح جلسه امروز مطرح شد، اظهار داشت: در ابتدا یک فوریت انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تصویب شد و در ادامه الزام شهرداری به بررسی نحوه استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی شهرداری و سیاست‌های تدوین بودجه 98 مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: سپس افراد خبره‌ای که باید در شورای عالی فنی حضور پیدا می‌کردند، نامشان مطرح شد و در نهایت سه نفر انتخاب شدند.
وی با بیان اینکه نمایندگان مورد نیاز در نظام وظیفه مشخص شدند تا بتوانند به پرونده‌های کفالتی در این حوزه رسیدگی کنند، بیان کرد: در نهایت جلسه تبدیل به مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی شد و بازرس مجمع در اتوبوسرانی مشخص شد و مجموعا چند ملک را هم مورد بررسی قرار دادیم و تکلیف باغ بودن یا باغ نبودن آن را مشخص کردیم.
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش و ادغام پست‌های مدیریتی اظهار کرد: چون این موضوع آخرین دستور برای بررسی و دستور جلسات امروز بود متاسفانه به علت کمبود وقت در این مورد بحثی نشد و در جلسه آینده موضوع حذف و ادغام پست‌های مدیریتی مانند قائم مقامی در صدر قرار خواهد گرفت.
تهرام/72447 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.