به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر اخباری در برخی رسانه ها مبنی بر اینکه اراضی متعلق به بوستان جمشیدیه که در تراز بیشتر از 1800 متر نیز واقع شده است توسط یک نهاد از پلاک مادر تفکیک شده و به اشخاص واگذار شده منتشر شد.
در همین ارتباط مجید صالحی فیروز آبادی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هیچ فرد و ارگانی نمی‌تواند در ارتفاعات بالای 1800 متر ساخت‌وساز یا خرید و فروش اراضی داشته باشد و ملک اعلام شده در خیابان جمشیدیه خارج از حریم بوستان بوده و به متراژ یک هزار متر مربع دارای سند شش دانگ و گواهی پایان کار پیش ازسال 49 و آخرین طرح تفصیلی ملاک عمل آن در زیر پهنه های سبز و حفاظت ویژه (پهنه G 323) واقع شده است.
وی افزود: مالک این ملک شخصی حقیقی است و بر اساس حقوق مالکیت درخواست دستور نقشه و پروانه ساختمانی داشته است که طبق گزارش ماموران بازدید به دلیل کثرت درختان و عدم وجود سابقه رای کمیسیون باغات (ماده 7) پرونده آن به این کمیسیون ارسال و در حال صدور و ابلاغ رای باغ به مالک است.
صالحی تصریح کرد: هیچگونه عملیات اجرایی و ساختمانی در پلاک ثبتی موصوف انجام نشده و موضوع تحت رصد و نظارت کامل شهرداری منطقه یک است .
وی ادامه داد: شهرداری منطقه یک با هدف حفظ صیانت از حریم و فضای سبز شهر تهران چندی پیش نیز 170 هزار متر مربع عرصه در شمال بوستان جمشیدیه را با رد ادعای مطرح شده برخی افراد سودجو با پی گیری حقوقی و قضایی از دست جاعلان خارج کرد.
مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک ضمن تشکر از توجه و تیزبینی اصحاب رسانه و رصد شهر جهت جلوگیری از تخلفات ، درخواست کرد اخبار رسیده را راستی آزمایی و پس از اطمینان از صحت اخبار در مسیر اطلاع رسانی آن به افکار عمومی اقدام کنند.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.