عزیزاله افضلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سرانه های استاندارد مصرف گوشت قرمز و مرغ ری نسبت به کل کشور فاصله زیادی دارد، اظهار داشت: بیشتر این مشکلات به خاطر در دسترس نبودن کالا و توزیع نامناسب است.
وی تصریح کرد: سرانه توزیع روزانه گوشت قرمز در شهرستان ری در حدود 2 تن است، در حالی که سهمیه تخصیص یافته این شهرستان 44 تن می باشد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ری افزود: شرایط توزیع گوشت مرغ نیز بهتر از گوشت قرمز نیست و در این زمینه هم مشکل داریم، که باید چاره جویی اساسی شود.
وی ادامه داد: مشکل اساسی این است که جمعیت شهرداری های تابعه ری بخشی از کلانشهر تهران محاسبه می شود و بر این اساس نیز تصمیم گیری می شود.
افضلی با بیان اینکه شهرستان ری محدود به منطقه 20 و 15 نیست، عنوان کرد: این شهرستان دارای پنج بخش است که فاقد فروشگاه های زنجیره ای یا سازمان میادین هستند.
وی گفت: این شهرستان با حدود یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت باید به عنوان یک شهر مستقل در نظر گرفته شود و سهمیه های تخصیصی کالاهای اساسی نیز بر اساس ستاد تنظیم بازار ری تصمیم گیری شود.
افضلی با اشاره به اینکه عمده انبارهای کشور در ری مستقر هستند، عنوان کرد: لجستیک کالاهای استان تهران و کشور در این منطقه نگهداری می شود ولی سهم ری از این خوان اندک است.
وی تصریح کرد: با وجود استقرار واحدهای تولیدی و بزرگترین شهرک های صنعتی خاورمیانه در این منطقه، باید در ساختار اداری این شهرستان بازنگری جامعی صورت گیرد تا امکان پاسخگویی مطالبات به حق مردم در زمینه های مختلف ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، براساس آمار؛ هزار و 100 انبار در سطح شهرستان ری وجود دارد که 80 درصد واردات و ذخیره سازی، 95 درصد لجستیک (مدیریت کالا) استان تهران را پشتیبانی می کند و 60 درصد کالاهای کشور نیز در انبارهای این شهرستان ذخیره می شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.