به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی معاینه فنی تهران، اکیپ واحد سیار تست کنار جاده ای به همراه پلیس از ابتدای مهر نسبت به کنترل وضعیت آلایندگی 2 هزار و 130 دستگاه خودروی سنگین در سطح شهر اقدام کرده است که 85 درصد این خودروها دارای معاینه فنی و مابقی فاقد معاینه فنی بودند.
براساس این گزارش، پس از بررسی مجدد وضعیت آلایندگی خودروها معاینه فنی 434 دستگاه خودرو به علت مردودی در آزمون آلایندگی ابطال و در مجموع 733 دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا مردودی در تست آلایندگی جریمه و اعمال قانون شده اند.
این گزارش می افزاید: تاثیر بسزای آلایندگی خودروهای سنگین در تشدید آلودگی هوا، بالا بودن عمر میانگین خودروهای سنگین و به طبع آن ناپایداری این خودروها در حفظ شرایط استانداردهای تعیین شده از لحاظ تولید آلایندگی موجب شد که ستاد معاینه فنی نسبت به پایش مستمر این خودروها در شهر تهران اقدام کند.
ستاد معاینه فنی خودروهای تهران یک ماه پیش از شروع مرحله دوم طرح کاهش(ابتدای مهر) با الگو برداری از کشورهای پیشرفته نسبت به تشکیل اکیپی فنی با تجهیزات مورد نیاز تست آلایندگی به همراه عوامل اجرایی پلیس اقدام کرد.
در این طرح شهروندان و گزارش های مردمی به عنوان مهمترین بخش در شیوه کنترل خودروهای سنگین در حال تردد در شهر در نظرگرفته شده و به نحوی از مشارکت مردم در جهت کنترل و پایش خودروها استفاده می شود.
براساس این گزارش، شهروندان می توانند در صورت مشاهده خودروهای سنگین دودزا، وضعیت خودرو را از طریق تماس با سامانه 1888 گزارش کرده و این واحد به همراه پلیس بلافاصله نسبت به توقف خودرو و بررسی وضعیت آلایندگی اقدام می کند.
گزارش ستاد معاینه فنی خودروهای تهران حاکی از آن است که تاکنون بالغ بر 90 گزارش از سوی شهروندان به سامانه مذکور اعلام شده که حتی دو مورد از آن منجر به فک پلاک خودروهای سنگین و اعزام به تعمیرگاه شده است.
همچنین بنابر تمهیدات اتخاذ شده در خصوص افزایش ظرفیت کاری مراکز معاینه فنی تهران، میزان مراجعات به مراکز در شرایط عادی بوده و شهروندان می توانند در کمتر از یک ساعت نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 13 مرکز معاینه فنی ثابت دارای 40 خط و سه واحد سیار تک خطه معاینه فنی در حال فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان است و در چند روز آتی دو مرکز معاینه فنی ثابت دو خطه و دو واحد سیار تک خطه به این تعداد مراکز رسماً اضافه خواهد شد.
تهرام/9343/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.