پیمان سنندجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید ناوگان اتوبوسرانی پایتخت را نوسازی کنیم اما وقتی نمی توانیم اتوبوس نو خریداری کنیم، بهتر است خرید اتوبوس های دست دومی که سن آنها کمتر از اتوبوس های داخلی باشد، را در دستور کار قرار دهیم.
وی افزود: هنوز مشخص نیست که از کدام کشور این اتوبوس ها تهیه شود اما چند آیتم برای وارد کردن اتوبوس ها مهم است که از جمله آنها می توان به ارائه خدمات پس از فروش و وجود نمایندگی شرکت مربوطه در کشور اشاره کرد.
سنندجی ادامه داد: برای خرید اتوبوس های دست دوم دنبال اتوبوس هایی هستیم که استاندارد یورو 4 داشته باشند و سن آنها تا پنج سال بوده و از سن اتوبوس های فعلی پایتخت کمتر باشد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: اتوبوس هایی که اکنون در کشورهای پیشرفته تردد دارند دارای استاندارد یورو 6 هستند اما استاندارد ما یورو 4 است و اگر اتوبوسهایی با استاندارد یورو 6 وارد کنیم، سوخت آن را نداریم.
وی با تاکید بر اینکه اصل کار ما نوسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی است، گفت: قیمت هر اتوبوس یک میلیارد و 400 میلیون تومان است و از سال 89 تا کنون نتوانستیم حتی اتوبوس دست دوم وارد ناوگان اتوبوسرانی پایتخت کنیم .

*اتوبوس ها در حال اورهال شدن هستند
وی درباره انتقاد یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی در پارکینگ ها خاک می خوردند، گفت: اتوبوسهایی که در پارکینگ بودند، اتوبوس هایی بودند که در حال اورهال شدن هستند.
به گزارش ایرنا افشین حبیب زاده رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران شهریور ماه گذشته درباره وضعیت نامطلوب ناوگان حمل ‌و نقل عمومی بویژه خطوط بی آر تی، گفت: پس از گزارشات مردمی، بازدیدهای مختلفی از سامانه‌های اتوبوسرانی انجام شد و در بازدیدی که شخصا از یکی از این سامانه‌ها داشتم متوجه شدم حدود 19 دستگاه بی آر تی حدود 2 سال است که در سامانه 5 متوقف است و نیاز به تعمیر دارد.
به گزارش ایرنا، آمار کل اتوبوس های درون شهری پایتخت افزون بر شش هزار و 200 اتوبوس اعلام شده است که به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بیش از 50 درصد آنها فرسوده هستند و بسیاری از اتوبوس های تهران بیش از 11 سال عمر دارند درحالی که دولت متوسط عمر اتوبوس را هشت سال اعلام کرده است.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.