به گزارش ایرنا، حسن بنیانیان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کن اظهار داشت: در همه جوامع به میزان پایبندی مردم آن، در شکل حکومت و برنامه های مربوط به مدیریت آن جامعه تاثیر گذار است.
وی تاکید کرد: افرادی که دم از جدایی دین از سیاست می زنند ناخواسته می گویند به جای اتکا به مبانی دینی و اخلاق اسلامی به اندیشه های شکست خورده غربی مراجعه کنیم.
بنیانیان ادامه داد: بدیهی است وقتی ما آخرین و کامل ترین دین الهی را در اختیار داریم انتظار است که مدیریت جامعه اسلامی مبانی سازماندهی و سیاستگذاری خود را به احیای احکام و اخلاق الهی گذاشته و خود بهتر و بیشتر از همه مردم با عمل و رفتار خود شیرینی حکومت مبتنی بر دین داری را به مردم بچشاند.
وی گفت: از این منظر ما باید ضمن بهره‌گیری از همه فرصت ها و امتیازاتی که دین و دینداری برای ما به ارمغان آورده در چهلمین سال تداوم انقلاب اسلامی به آسیب شناسی سبک مدیریت های اجرایی پرداخته و در صدد اصلاح اشتباهات بر آییم.
بنیانیان یادآور شد: در نظام مردم سالاری، فرهنگ عمومی نقش زیادی ایفا می کند و تمامی مردم باید خود را در عملکرد مثبت و منفی مدیران شریک بدانند و از این جهت همه دلسوزان جامعه نقش خود را در اصلاح فرهنگ جامعه شناسایی و اصلاح کنند.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.