به گزارش خبرنگار ایرنا، پیروز حناچی روز جمعه در حاشیه نمایشگاه اشیاء تاریخی که در حفاری های مترو کشف شده است، اظهار داشت: در اسناد تاریخی قدمت شهر تهران به قبل از دوران طهماسبی می رسد اما اشیا نشان می دهد تهران 8 هزار سال قدمت دارد.
وی خاطرنشان کرد: باید این موضوع را برای مردم به نمایش بگذاریم زیرا این اشیا ساده و معمولی نیستند و از سوی دیگر مردم باید بدانند در چه شهری زندگی می کنند.
حناچی با اشاره به افتتاح موزه باستان شناسی تهران اظهارداشت: در این موزه تعداد 200 شی است نگهداری می شود.
وی درخصوص تکلیف اشیا ارزشمند که در جریان حفاری های مترو کشف می شود تصریح کرد: تاکنون گزارشی در این زمینه دریافت نکردم ضمن اینکه حساسیت ما نسبت به این موضوع بالاست.
شهردار تهران در عین حال تاکید کرد: این مساله خصلت شهرهای تاریخی و میراثی است که در هر حفاری اشیایی پیدا کنند مانند شهر رم که در جریان حفاری مترو اشیایی پیدا کردند و در عین حال مترو را توسعه دادند بنابراین هر دو موضوع باید مد نظر قرار گیرد.

*تشکیل اتاق فکر برای انتصابات شهرداری
حناچی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر تشکیل یک کمیته 5 نفر به عنوان اتاق فکر برای انتصابات شهرداری نیز خاطرنشان کرد: کمیته انتصابات موضوع جدیدی نیست و همه کسانی که نامزد یا انتخاب می شوند باید از شرایط انتصاب از جمله سلامت اداری و تخصص برخوردار باشند.
وی از ذکر اعضای این کمیته خودداری کرد.
وی درباره بدهی های دولت به شهرداری تهران نیز اظهارداشت: هنوز به طور کامل این کار انجام نشده اما اصل کار درست و پسندیده است.
حناچی اضافه کرد: سازمان حسابرسی در حال پیگیری موضوع است.
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.